Nervosa - Agony (2016)

CD, single, mcd, demo, EP, LP, dvd reviews.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Nervosa - Agony (2016)

Bericht door WanderingSoul » 09-07-2016 16:22

NERVOSA
AGONY
Napalm Records

Afbeelding

Dat goede thrash metal niet perse uit Europa of de VS hoeft te komen weten we natuurlijk al lang. Sepultura heeft zich bijvoorbeeld al lang bewezen in het verleden. Sinds 2010 probeert Nervosa zich te nestelen in het wereldje.

Nervosa, afkomstig uit Brazilië, is na een demo in 2012, al weer aanbeland bij hun tweede volledige plaat. Hun debuut, Victim Of Yourself, uit 2014 maakte al behoorlijk indruk. Agony doet er nog een schepje bovenop. De band is strak en klinkt lekker venijnig. Rauw klinkt het en men beukt hier en daar lekker door. Ook kan er lekker geheadbangd op de midtempo stukken op de plaat. De drie dames zijn goed op dreef. Sepultura, Slayer, Destruction en Kreator worden in de blender gegooid. En dit komt er uit. De zang is net zo venijnig als die bijvoorbeeld van Mille van Kreator. Hier en daar duiken zelfs gitaarriffs op die je als death metal zou kunnen opvatten. Denk oude Cannibal Corpse. Ik verveel me nergens tijdens het beluisteren.

Een goede comeback van de band met mogelijk hun beste plaat tot nu toe. De productie is ook lekker vet en ik kan dit van harte aanbevelen bij thrash metal liefhebbers. Een must-hear.

Tracks:

01. Arrogance
02. Theory Of Conspiracy
03. Deception
04. Intolerance Means War
05. Guerra Santa
06. Failed System
07. Hostages
08. Surrounded By Serpents
09. Cyberwar
10. Hypocrisy
11. Devastation
12. Wayfarer

Band:

Prika Amaral - Giitaar, Achtergrondzang
Fernanda Lira - Basgitaar, Zang
Pitchu Ferraz - Drums


Review door Mark

Plaats reactie