Blut Aus Nord/Ævangelist - split (2016)

CD, single, mcd, demo, EP, LP, dvd reviews.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Blut Aus Nord/Ævangelist - split (2016)

Bericht door WanderingSoul » 09-08-2016 15:37

BLUT AUS NORD & ÆVANGELIST
CODEX OBSCURA NOMINA
Debemur Morti Productions

Afbeelding

Blut Aus Nord en Ævangelist zijn beide bands uit de duistere kant van de metal die wel houden van experimentje hier en daar. En dat is op deze split zeker niet anders.

Het Franse Blut Aus Nord opent deze plaat met vier nummers van zo rond de vijf minuten. Duistere black metal laat een hoop experiment toe richting industriële klanken, dark ambient en meer vage stromingen. Je kunt je de vraag stelllen of dit nog metal is? Het drijft er best ver vandaan. Duister is het wel en zou zeker liefhebbers van black metal aan kunnen spreken. Het duurt ook even voordat je erin zit. Dat gold voor mij in ieder geval wel. Toch begon het me aan te spreken en vind ik het toch een fijne eerste helft van dit schijfje.

Het Amerikaanse Ævangelist doet het slechts met één nummer, maar wel gelijk één van twintig minuten. Het nummer voelt wel meer metal aan. De duistere black/death metal wordt echter aangevuld met wat experiment. Maar gaat hierin niet zover als Blut Aus Nord. Ik moet ook eerlijk bekennen, ondanks dat ik de eerste helft ben gaan waarderen, is dit toch mijn favoriete helft van het schijfje. Maar dat is toch meer omdat ik een metalhead ben waarschijnlijk. Ik vermaak me er in ieder geval prima mee. Het nummer sleept je mooi mee de duisternis in en een aantal stukken blijven ook schrikbarend hangen, al zou je dit van te voren niet zeggen.

Al met al gezien, is dit muziek wat je moet kunnen waarderen en klinkt zeker niet als een standaard black metal album en dat maakt het wellicht bijzonder. Het artwork is ook passend en de productie is weinig op aan te merken. Best een lekker tussendoortje voor/van beide bands.

Tracks:

1. Blut aus Nord - Evanescent Hallucinations
2. Blut aus Nord - Resonnance(s)
3. Blut aus Nord - The Parallel Echöes
4. Blut aus Nord - Infra-Voices Ensemble
5. Ævangelist - Threshold Of The Miraculous

Blut Aus Nord:

W.D. Feld - Drums, Electronics, Keyboards
Vindsval - Gitaar, Zang
GhÖst - Basgitaar
Thorns - Drums

Ævangelist:

Matron Thorn - Gitaar, Basgitaar, Drums, Zang, Noise
Ascaris - Zang, Saxofoon, Cello


Review door Mark

Plaats reactie