Interview met Gerben van Tempus Fugit (16 juli 2004)

Heet van onze persen, de gesprekken met de bands.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6008
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Interview met Gerben van Tempus Fugit (16 juli 2004)

Bericht door WanderingSoul » 27-08-2012 11:53

Interview TEMPUS FUGIT

Waarom de bandnaam Tempus Fugit?
Tempus Fugit betekend Letterlijk "Tijd Vliegt voorbij". Uit dat gezegde kan je veel dingen uit opmaken. Wat wij ermee bedoelen is dat het leven niet eeuwig is. Iedereen gaat dood en wij laten het donkere kant van het leven zien met onze muziek en teksten.

Jullie zijn bezig met de opname van een nieuwe demo. Wat zijn de vorderingen?
Met de Demo gaat het goed. Alles is al opgenomen. Behalve mijn zang, maar vanwege mijn vakantie duurt het minstens nog 3 weken voordat we verder kunnen gaan met het opnemen en het uitmixen van de tracks.

Hoe bevalt de samenwerking tussen jullie en het producer duo Marco Klomp en Edwin van Wingerden?
Ik ben nog niet in de studio geweest, maar wat ik hoor van de rest van de bandleden is de samenwerking uitstekend!

Waar gaan jullie teksten over?
Zoals ik al zei gaan de teksten over de duistere, grimmige kant van het leven waar iedereen van Tempus Fugit door geïnspireerd is. Maar ook over simpele dingen zoals Het Geloof, waar wij fel tegen zijn...

Wat zijn de grootste verschillen tussen de eerste demo en de aankomende volgens jou?
De eerste demo is van slechtere kwaliteit opnames. Dat is het grootste verschil eigenlijk. Verder zijn onze nummers ook technisch vooruit gegaan op de nieuwe demo.

Jullie hebben op 6 juli geopend voor The Embodiment en Vader. Hoe was dat?
Het was leuk om met Vader en The Embodiment te spelen. We hebben een leuke tijd gehad met elkaar. We speelde in een groot kraakpand.
Heel erg underground allemaal. Tegen 1 uur was er wel weinig publiek, maar de sfeer zat er bij ons wel goed in. Vader vond dat we goed speelde en dat we vooral zo door moesten gaan. Aardige lui trouwens! Er was ook nog een andere band (Intestterror) die de sfeer deels moest verpesten, omdat ze dronken waren, maar dat mocht de pret niet minderen. Er was bier in overvloed. Geslaagde avond dus!


Veel bandleden van jullie hebben ook sideprojecten. Kun je daar iets meer over vertellen?
Inderdaad. Ik, Joeri en Sjoerd hebben een side project. Ik, Sjoerd en Joeri hebben ook nog een pret-band met Marco Weggers genaamd Kattenbak Vulling. Ik heb verder nog een grindcore band (Cumshot) met Christan Both van Sephiroth en ik ben bezig met me eigen project Negorgodon. Waar ik al aardig wat nummers van aan het opnemen ben. Negorgodon is een Black metal band geïnspireerd door de ouwe rauwe Black metal eind jaren 80 begin jaren 90.

Wat kunnen we verwachten van Tempus fugit in de toekomst?
Tempus Fugit gaat eerst de demo nog uitbrengen. En dan proberen we veel gigs te plannen.

Tot slot, wil je nog wat kwijt?
Euhm....tjah, ik wil iedereen bedanken die in Tempus Fugit gelooft en steunt. En Wandering Souls (Mark) ook bedankt voor je geweldige support!!

Plaats reactie