20-11-2016: Entombed AD + supports @ 013, Tilburg

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

20-11-2016: Entombed AD + supports @ 013, Tilburg

Bericht door MetalJan » 22-11-2016 20:46

Zondag 20 november 2016
013, Tilburg


Afbeelding

We komen binnen bij Morbid Evils dat voor een nogal lege zaal staat te spelen. Ik denk dat ik net een man of 10 tel. Toch bespeur ik bij de heren geen terughoudendheid en speelt men lekker gedreven. In de gelederen vinden we Keijo Niinimaa, zanger van de ultrasnelle grindcore band Rotten Sound. Dat hij ook van langzaam houd, bewijst de muziek van Morbid Evils. Die is namelijk erg traag en de nummers lang. De stropige sludge/doom is niet voor iedereen weggelegd, maar vandaag maken de heren een goede indruk.

Als er een paar bekenden vragen wat voor muziek de volgende band maakt, duurt het even voor ik antwoord. Tja, hoe zou ik de muziek van Lord Dying het beste kunnen omschrijven en waar kan je de band mee vergelijken? Het is sludge, hardrock, metal en het is melodieus. Denk dat deze omschrijving de lading wel aardig dekt. High on Fire, Kylesa en Mastodon zijn dan weer een paar bands om mee te vergelijken. Het optreden zelf mag er zijn. Zanger Olson en zijn kompanen zijn in goeden doen. De pakkende nummers vallen bij de meeste aanwezigen wel in goede aarde. Missie geslaagd dus!

Voivod is ook niet voor één gat te vangen. In de begindagen van de band speelde men nog ‘gewoon’ thrash, maar later zijn ze wat meer gaan experimenteren. De nummers zijn wat moeilijk te behappen, maar er word wel strak gespeeld. Gelukkig horen we ook lekkere old school thrash. Het optreden bevalt me een stuk beter dan op Into The Grave. Je kan je aandacht er ook een stuk beter bijhouden, want buiten op zo’n groot terrein ben je snel afgeleid. Ik kan ook niet anders zeggen dat dit een prima optreden is van een stel oude mannen, maar ze zijn nog wel steeds een stel enthousiastelingen!

Entombed AD rockt weer als vanouds! Er word afgetrapt met Midas In Reverse van de laatste plaat en de stemming zit er gelijk goed in. Niet alleen de oudjes (Eyemaster, Living Dead, Wolverine Blues) kunnen op veel bijval rekenen van het publiek, maar ook een nieuw nummer als The Winner Has Lost word goed ontvangen. De spelvreugde spat er van af! Zanger LG Petrov is goedgemutst en heeft natuurlijk weer wat te drinken bij zich, die hij deelt met wat mensen vooraan. Tijdens Out of Hand word er lekker meegebruld en natuurlijk gaat men uit de plaat bij Left Hand Path. Er zijn vandaag niet al te veel mensen op de been (ik schat een mannetje of 100), maar degenen die er waren hebben een prima band gezien.

Plaats reactie