25-12-2016: Sadistic Intent + supports @ Baroeg

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

25-12-2016: Sadistic Intent + supports @ Baroeg

Bericht door MetalJan » 07-01-2017 21:09

Zondag 25 december
Baroeg, Rotterdam

Afbeelding


Na een kerstlunch met familie bij m’n zus en d’r vriend in Dordt, besluit ik nog om naderhand naar de Baroeg te gaan. Ze wonen vlakbij het station en ik ben dan ook binnen een half uurtje in de Baroeg. Helaas zie ik de eerste band van de dag, Eternal Mortification, zijn laatste tonen spelen. Onder het genot van een drankje en wat gebabbel met een vriendin is het wachten op de volgende band.

Die komt er in de vorm van het Belgische Dehuman. Nooit geweten dat Kit Harington (acteur) in een band zit. Zanger/bassist Andrea Vissol lijkt namelijk als 2 druppels water op de acteur en dan voornamelijk op het personage Jon Snow uit de beroemde serie Game Of Thrones. Hij kan ook een aardig potje zingen en zijn uithalen doen me denken aan Martin van Drunen en John Tardy. Muzikaal is het behoorlijk technisch wat men brengt al zitten er hier en daar ook wat old school momenten verwerkt in de muziek. Al met al een prima optreden.

Sadistic Intent bestaat al sinds 1987 en mag vandaag de avond/middag besluiten. Echt goed ken ik de band niet en ben ook nooit in de gelegenheid gekomen om de band live te aanschouwen, dus vandaag is mijn vuurdoop. De bands speelt lekker vurig en vol overgave. Muzikaal doen de nummers mij denken aan het oudere werk van Morbid Angel (Altars Of Madness). Ook de strot van zanger/bassist Bay Cortez komt dicht in de buurt van de vocalen die David Vincent deed op die plaat. De furieuze nummers missen hun uitwerking, op het nagenoeg uit oudere jongeren bestaande publiek, niet; er word volop geheadbangd. De muziek is overwegend snel, maar hier en daar komen ook wat tragere stukken tevoorschijn. Helaas is het optreden na een uurtje alweer bekeken, maar onder luid gejuich en geschreeuw komt de band nog terug voor een toegift, waarin de band nog 2 nummers speelt.

Plaats reactie