08-01-2017: Defeated Sanity + supports @ Tilburg

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

08-01-2017: Defeated Sanity + supports @ Tilburg

Bericht door MetalJan » 14-01-2017 19:38

Zondag 8 januari 2017
Hall Of Fame, Tilburg


Afbeelding

Hall Of Fame, daar was ik nog nooit eerder geweest. Het is maar een klein stukje lopen naar deze zaal vanaf het station wat vroeger een spoorwegbouw is geweest, geloof ik. De foyer is erg groot en de zaal is qua grootte te vergelijken met Baroeg.

Ik kom binnen als Cranial Engorgement aan zijn laatste tonen bezig is, dus net als bij mijn vorige concert zie ik niet veel van de openingsband. Na wat bekenden tegen te zijn gekomen, is Primordius de eerste band die ik in zijn geheel zie. Het is voornamelijk (wat simpele) slamdeath wat deze band ten gehore brengt. Het drietal staat er ook wat ongeïnteresseerd bij en er is weinig beweging op het podium. Toch klinkt het wel bruut. Niks meer, niks minder zullen we maar zeggen.

Dan gaat het er bij Skinned wat heftiger aan toe qua podiumpresentatie. Muzikaal is het ook wat diverser dan bij voorgaande band. Er komen wat tegendraadse ritmes voorbij, met veel breaks. Gelukkig speelt men ook wat meer rechtlijnigere stukken langs, waarop je lekker kunt headbangen. Zanger John Meyer beschikt over een prima strot en zo klinkt de technische deathmetal vooral erg bruut!

Het is even wennen als Putrid Pile het podium betreedt. De band bestaat namelijk uit 1 man; Shaun LaCanne zingt en speelt gitaar, bijgestaan door een drumcomputer. Het materiaal is voornamelijk snel, maar hier en daar komt er een lekkere groove voorbij. Shaun heeft een groot vocaal bereik. Zo horen we ‘m grunten, pigsqueelen en screamen en alles daar tussenin. De uitdrukkingen op zijn gezicht zijn ook wel hilarisch. Op een gegeven moment doet hij zijn beklag dat hij niet zoveel rook uit de rookmachine op het podium hoeft, omdat hij zijn drummer niet meer kan zien. Hilariteit alom. Prima optreden van deze baas!

Vorig jaar bracht Defeated Sanity het goede tweeluik Disposal of the Dead/Dharmata uit. Vanavond bestaat de set uit nummers van die eerstgenoemde plaat en wat oudere nummers. Zo komen, met vocale ondersteuning van nieuwbakken zanger Josh Welshman, oa Into the Soil, Consuming Grief en The Bell voorbij. Ook komen er wat oudere nummers voorbij zoals Engulfed in Excruciation, Martyrium en Prelude to the Tragedy voorbij. Het geluid is goed en de heren zijn goed op elkaar ingespeeld. Het enige minpuntje aan de show is dat de zaal maar halfvol is. Maar de mensen die er zijn hebben een fijne middag/avond gehad. In maart staat Defeated Sanity op Netherlands Deathfest en dan zal men een speciale Dharmata set ten gehore brengen, met zanger Max Phelps (Cynic, Death DTA). Gaat dat zien!

WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Bericht door WanderingSoul » 15-01-2017 15:56

Jammer dat ik dit soort gave concerten vaak moet missen. Maar goed...you can't get it all...Keuzes en life s**ks sometimes.

Plaats reactie