14-01-2017: Onheil + Misanthropia @ Sliedrecht

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

14-01-2017: Onheil + Misanthropia @ Sliedrecht

Bericht door MetalJan » 21-01-2017 17:02

Zaterdag 14 januari 2017
Elektra, Sliedrecht


Afbeelding

Het was alweer een tijdje geleden dat er metal in Elektra was. En de laatste keer dat er metal was, kon ik er om een bepaalde reden niet bij zijn. Gelukkig ben ik nu wel van de partij. Het is gezellig druk in Elektra, met uiteraard veel bekenden.

De eerste band van de avond, Misanthropia, is geen onbekende meer voor me. Ik zag de band al eerder in Dordrecht en Rotterdam. Het lijkt wel of de heren er per optreden op vooruit gaan. De tierelantijntjes zijn verdwenen en er word professioneel gespeeld. De band tapt uit het vaatje van de melodieuze blackmetal en lijkt muzikaal veel op Carach Angren. Die laatste is misschien wat meer afwisselender, waar Misanthrophia toch meer snellere nummers kent. Een gemis is dat echter niet. Kortom, wederom een goede show van deze band.

Onheil keert terug naar Elektra, waar het 15 jaar geleden hun eerste optreden gaf. Na heel wat optredens en spelervaring staat men vandaag opnieuw op de planken in Sliedrecht. Vorig jaar in Baroeg gaf men al een goed optreden weg en vandaag is dat niet anders. Om medische redenen kan 1 gitarist er vanavond niet bij zijn. Het optreden is er niet minder door. In de loop der jaren heeft Onheil wat meer melodie in zijn spel gekregen, waardoor de nummers afwisselender geworden. Het beukt nog wel als vanouds. Dat heeft het publiek begrepen, want men staat lekker te headbangen. Een geslaagde avond dus!

Plaats reactie