26-03-2017: Gojira + supports @ Utrecht

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

26-03-2017: Gojira + supports @ Utrecht

Bericht door MetalJan » 08-04-2017 19:43

Zondag 26 maart 2017
Tivoli Vredenburg, Utrecht


Afbeelding

Gojira scoorde vorig jaar hoog met hun nieuwe album Magma. Ik was wel benieuwd hoe men dit live zou vertolken en dus ben ik de band gaan bekijken in Utrecht. Ik was niet de enige, getuige dat de zaal was uitverkocht.

Opener Car Bomb hebben we gemist en halverwege Code Orange komen we binnen. Het valt al gelijk op dat de zaal al behoorlijk vol zit. De muziek is behoorlijk opgefokt en kent diverse ritmes. Het doet me denken aan een band als Meshuggah, vol met groove dus. Maar ook komen er snellere passages voorbij. De band heeft meerdere zangers in dienst, waaronder de drummer. Het publiek geniet hiervan. Prima band.

Hoewel de band al vaak in Nederland op de planken heeft gestaan, zie ik Gojira vandaag pas voor de 2e keer live. Dat de zaal uitverkocht is, is geen verassing te noemen. Hoewel de band misschien op het laatste album het wat rustiger aandeed, is de populariteit alleen maar gestegen. Zo zie ik niet alleen maar metalheads, maar ook veel casual geklede mensen. Vanavond speelt de band een mooie selectie van hun loopbaan. Men trapt echter af met Only Pain van Magma en de zaal gaat al gelijk los. Het geluid is goed en blijft goed gedurende de hele avond. Als 2e nummer word al gelijk mijn favoriete nummers gespeeld, namelijk The Heaviest Matter of the Universe van het topalbum From Mars To Sirius. Het kan dus niet meer stuk. Daarna volgen Silvera en Stranded van de nieuwe plaat. Tijdens Flying Whales word er een heuse opblaasdolfijn door iemand het publiek ingegooid die al dartelend zijn weg vind naar het podium. Wat verder opvalt zijn de werkelijk prachtige visuele aspecten in de vorm van mooie natuur en wetenschapsfilmpjes. Ook de lichtshow mag er zijn. Zanger Joe Duplantier houdt het kort tussen de nummers en zo houdt men de vaart erin. Is er dan helemaal niks te klagen? Jawel. De drumsolo halverwege de show hoeft van mij niet zo. Verder is het uitermate goed genieten van nummers als The Shooting Star, Backbone en L'Enfant Sauvage. Een band in topvorm!

Plaats reactie