25-05-2017: Funebrarum + supports @ Baroeg

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

25-05-2017: Funebrarum + supports @ Baroeg

Bericht door MetalJan » 09-06-2017 21:21

Donderdag 25 mei (Hemelvaartsdag)
Baroeg, Rotterdam


Afbeelding

Je kunt je afvragen wat iemand bezielt om op zo'n mooie en warme dag bandjes te gaan kijken in het donkere hol dat Baroeg heet. Maar ik ben niet de enige die de voorkeur geeft aan bandjes kijken boven de zon. Er staat natuurlijk ook een prima line-up vandaag op de planken. Gelukkig mag je van Baroeg ook lekker met je biertje in het zonnetje staan. Goed geregeld dus!

De eerste band van de middag is het Nederlandse Dystopia. De band speelt avontuurlijke black metal en doet dit goed. Wat verder opvalt is dat men gebruik maakt van een trompet, die in passages voorbij komt. Dat zie je niet zo vaak in dit genre. De enige band die ik kan herinneren die dat ook doet is Sear Bliss. Een prima opener als je het mij vraagt.

Het Poolse Christ Agony speelt hierna. Deze band speelt een mengeling van black –en deathmetal. Het optreden zelf is maar zozo. Het is weinig spannend en ik heb deze muziek dan ook veel beter gehoord en gezien. Ik snap dan ook best dat veel mensen een plekje in de zon verkiezen boven deze band.

Het is gelukkig een stuk drukker in de zaal als Phrenelith begint. Deze Deense band heeft een zware en smerige sound. Met de vocalen zit het ook wel snor, want David Torturdød van Undergang staat achter de microfoon. Hij brult alles vakkundig dicht. Het geluid had misschien wat beter gekund, maar Prenelith laat een goede indruk achter.

Aan Funebrarum de taak om deze middag/avond af te sluiten. Maar dat kun je wel aan deze Amerikaanse band toe vertrouwen. Met een loodzware sound zet men de Baroeg in vuur en vlam! Zanger Daryl Kahan beschikt over een lekkere putgrunt. Hij is ook in een opperbeste stemming vandaag en zoekt meermaals contact met het uitzinnige publiek. Iets meer dan een jaar geleden zag ik de band voor het eerst in Baroeg en hoewel ik dat optreden toch net iets beter vind, is het vandaag ook geen half werk wat hier word afgeleverd. Integendeel!

Plaats reactie