16-08-2017: Gorguts + supports @ Baroeg, R'dam

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

16-08-2017: Gorguts + supports @ Baroeg, R'dam

Bericht door MetalJan » 26-08-2017 20:42

Woensdag 16 augustus 2017
Baroeg, Rotterdam


Afbeelding

Vanwege werk mis ik Venom Prison, de eerste band van de avond. Ik val binnen als Revocation net aan zijn set is begonnen. De technische melodieuze deathmetal van deze Amerikanen gaat er bij mij altijd wel in als koek. Ook vanavond is dat niet anders. De heren spelen prima en het publiek geniet ervan. Het materiaal van vanavond komt voornamelijk van de laatste 2 platen. De band besluit deze prima show met Dismantle the Dictator van hun 2e plaat Existence Is Futile.

Baroeg heeft er goed aangedaan om vanavond wat staantafels buiten te zetten met het mooie weer. Ook het feit dat je met je biertje naar buiten mag, laten velen niet onbenut. Ik heb het even geprobeerd bij Fallujah, maar de gezelligheid buiten vind ik toch net wat leuker.

De volgende band wil ik toch wel graag zien. Het gaat namelijk om Havok. Dat deze band het niet al te serieus neemt is te zien wat de heren dragen op het podium. De zanger heeft een soort van jurk aan en ziet er dus nogal hilarisch uit. De speelse manier van spelen draagt alleen maar aan bij de spelvreugde. Leuk en energiek optreden van deze Amerikaanse band.

Aan Gorguts de taak om deze avond op passende wijze af te sluiten. De Canadezen onder aanvoering van zanger Luc Lemay schotelen ons een prima set voor die bol staat van de technische deathmetal. Even rustig ademhalen kan alleen tussen de nummers; voor de rest is het ademloos genieten wat deze band kan op de instrumenten. Een eervolle vermelding gaat naar drummer Patrice Hamelin (oa Beneath The Massacre), die alles vakkundig dichttimmert. Maar alle muzikanten zetten vanavond hun beste beentje voor en laat er geen twijfel over bestaan wie de band van de avond is.

Plaats reactie