07-10-2017: Magnacult + supports @ Dordrecht

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

07-10-2017: Magnacult + supports @ Dordrecht

Bericht door MetalJan » 08-10-2017 21:31

Zaterdag 7 oktober 2017
Popcentrale, Dordrecht


Een mooie package vanavond in de Popcentrale. Helaas geen volle bak, maar de mensen die er wél waren hebben goede optredens gezien.

Als eerste mag Inferum ons opwarmen. Deze Eindhovense band timmert aardig aan de weg. Zo stond de band eerder al op Stonehenge en Baroeg Open Air. Niet slecht als je pas 2 jaar bestaat. De nadruk ligt op groove bij deze band en het materiaal heeft een hoog headbang gehalte. Klein minpuntje vind ik wel dat de nummers iets teveel op elkaar lijken.

De volgende band is geen onbekende. Het gaat hier namelijk om Kurb Saatus. In het verleden speelde de band deathmetal met doominvloeden, tegenwoordig gaat men meer de melodieuze deathmetal kant op. Een vergelijkende band is At The Gates. De nadruk ligt op nieuw materiaal deze avond. Jammer, want ik zou best Never Forgotten weer eens willen horen. Het nieuwe materiaal mag er zijn en er word strak gemusiceerd. Niets op aan te merken. Ga zo door!

Magnacult mag de avond af sluiten en doet dat op passende wijze. De groovende, maar ook snelle deathmetal bevalt me wel. De drumpartijen doen me denken aan een band als Misery Index. De rest van de band staat ook zijn mannetje. Zanger Seb heeft een prima strot en schreeuwt werkelijk zijn longen uit zijn lijf. En zo komt er een einde aan prima avondje metal in Dordt!

Plaats reactie