21-10-2017: The Ruins Of Beverast + supports @ Leiden

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

21-10-2017: The Ruins Of Beverast + supports @ Leiden

Bericht door MetalJan » 26-10-2017 20:29

Zaterdag 21 oktober 2017
Gebr. De Nobel, Leiden


Afbeelding

Een mooie package vanavond in Leiden. Een viertal bands hadden de weg naar zaal Gebr. De Nobel gevonden. Het werd een diverse avond.

Het is mijn eerste kennismaking met zaal Gebr. De Nobel in Leiden. Gelukkig op loopafstand van het station. De foyer is lekker ruim met bar en garderobe. In het midden heb je een brede trap naar de wc, die misschien wat ver weg is van de zaal. De zaal zelf is prima met een verhoogd gedeelte en met maar liefst 2 balkons (vanavond wel dicht). Na een lekkere IPA te hebben besteld, zien we nog anderhalf nummer van ( D O L C H ). De monotone postmetal bevalt me opzich wel.

Dan is het tijd voor de band waar ik vanavond eigenlijk voor gekomen ben, namelijk The Ruins Of Beverast. Het nieuwste werk van de band, genaamd Exuvia, bevalt me prima en ik draai de plaat dan ook regelmatig. De band opent met het titelnummer en het valt gelijk op dat de zangeres van voorgaande band er ditmaal weer bij is om zanger Alexander vocaal te ondersteunen. Verder horen we nog Surtur Barbaar Maritime en Mære (On a Stillbirth's Tomb). Ook speelt de band nog 3 andere nummers, waarvan de titels me helaas zijn ontschoten, maar ik ken dan eigenlijk ook alleen de laatste plaat. Het optreden mag er zijn en het geluid is ook dik in orde. Prima genoten!

King Dude met band is dan weer van een heel andere orde. Deze zanger zou je misschien nog het best omschrijven als een kruising tussen Johnny Cash en Nick Cave. De teksten zijn behoorlijk duister en grimmig. Muzikaal zit men ook in de duistere rock hoek. Ik heb de beste man een keer op Roadburn gezien en toen speelde hij zonder ondersteuning van een band. Toen vond ik het na een tijdje wat saai vinden, doordat de muziek weinig afwisseling kende. Met band erbij bevalt het optreden me beter. Het repertoire is afwisselender. King Dude doet het in sommige nummers ook helemaal alleen en dan valt op hoe goed zijn diepe, donkere stem is. Mét band klinkt het lekker stevig en gaat de duistere muziek er goed in. De fles Jack Daniels is altijd binnen handbereikbaar en gaat na wat aandringen ook naar een gast in het publiek. Goed optreden.

Het optreden van The Spirit Cabinet voelt een beetje aan als mosterd na de maaltijd en bevalt mijn metgezel en ik niet zo en hebben dus ook het pand verlaten. Maar hier gaan we zeker terugkeren!

Plaats reactie