27-10-2017: Hedon Zwaar @ Hedon, Zwolle

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6008
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

27-10-2017: Hedon Zwaar @ Hedon, Zwolle

Bericht door WanderingSoul » 28-10-2017 15:58

Hedon Zwaar
Fenris, Misanthropia, The Shiva Hypothesis
Vrijdag 27 oktober 2017
Hedon, Zwolle


Afbeelding

Tijd voor wat metal en Hedon in Zwolle bood de oplossing die dag. Drie topbands voor nop! Beter kan niet. Biertje doen en bandjes kijken.

Aan The Shiva Hypothesis uit Enschede om de avond te openen. Het is tweede keer dat ik deze blackened death metal band aan het werk zie en het bevalt me wederom wat ik hoor. Felle muziek met diverse breaks en tempowisselingen. Ook de diversiteit in zang is een pluspunt. Van grunts, naar cleanere zang naar ijzingwekkende screams. Zanger Michiel kan het allemaal. Een sterk optreden met een prima performance.

Misanthropia uit Nijmegen is voor mij de verrassing van de dag. De eerste keer dat ik de band zie en ik kan u zeggen, dit is een topband! Sterke songs, goede performance en retestrak. Met name de drummer viel mij in positieve zin op. Wat kan die man raggen. Het baswerk stond ook wat harder in de mix en de kwaliteit van de beste man kwamen ook goed naar voren. Het toetsen-werk en de leadgitaar hadden van mij wat harder gemogen, want die heren waren ook goed bezig. De zanger praatte de nummers op gepaste wijze aan elkaar en trokken de aandacht ook prima op ijselijke wijze. Prima melodieuze symfonische black metal wat mij betreft. Mocht u van bands als Dimmu Borgir, Carach Angren, oude Emperor of Fleshgod Apocalypse houden, dan is deze band zeker een aanrader! Ga ze zien en supporten, want deze heren hebben het in zich om groter te worden. Hier gaan we meer van horen!

Afsluiter deze avond was Fenris. Ondanks dat dit al weer de achtste keer was dat ik deze black/viking/death metal band aan het werk zag, heb ik wederom genoten. Dit is en blijft een topband en verdient zeker meer aandacht. De nieuwe plaat ..​.​En doodenakkers tot den horizon werd volop gepromoot met dit optreden middels de songs Black Ashes, Zielenstrijd, Fenris en Doodenakkers. Maar ook oudjes zoals Suffering Predestined en Heilland (beide van Ordeal) en The Burning of the Non Believers (van de Words Of The Ascended demo) werden niet vergeten. Als de band afsluit met The Blood Opens Gateways van het debuut-album kunnen de aanwezig zeker wel bevestigen dat dit een toptreden was. Wederom zeg ik het topband!

Een fijn avondje zwart metaal in Zwolle, waarvan ze er zeker meer van mogen organiseren. Leuke bands en een goede atmosfeer.


Review door Mark

Plaats reactie