11-11-2017: Rotterdam Deathfest @ Baroeg

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

11-11-2017: Rotterdam Deathfest @ Baroeg

Bericht door MetalJan » 16-11-2017 20:08

Zaterdag 11 november 2017
Baroeg, Rotterdam


Afbeelding

Het duurde even voordat de aankondiging kwam voor dit jaarlijkse festival, maar gelukkig kwam die er uiteindelijk toch. Pyrexia en nog een aantal bands stonden eerst op de planning, maar die moesten helaas afzeggen. Gelukkig is men er toch nog in geslaagd een mooi affiche neer te zetten en het werd een mooie dag voor bier, veel bekenden, bier, bands, brute metal en….bier.

Bloodsphere heb ik helaas moeten missen, maar gelukkig was ik ruim op tijd binnen voor Sepiroth. De heren en dame raken steeds beter op elkaar ingespeeld en dat bewijzen ze door een strakke pot deathmetal neer te zetten. Er is volop beweging op het podium en ook voor het podium staan de meesten niet stil. Drummer Damiën timmert alles vakkundig dicht, de rest beheerst hun instrument ook goed en brulboei Ben kan vocaal meerdere kanten op; kortom, een meer dan prima optreden.

Het Zwolse Teethgrinder zet ook een sterk optreden neer. De band heeft haast en vuurt de ene na de andere grindgranaat het publiek in. De zanger beschikt over een ijselijke scream die door merg en been gaat. Niet lullen, maar raggen!

Het optreden van Fractured Insanity bevalt me persoonlijk wat minder. Vroeger speelde men nog lompe brute death, met de komst van de vorig jaar verschenen nieuwe plaat Man Made Hell is het allemaal wat melodieuzer geworden. Begrijp me niet verkeerd, de band staat prima en vol enthousiasme te spelen. Maar voor ondergetekende is het dus allemaal nét niet.

Leng Tch’e heb ik wegens een eetpauze grotendeels moeten missen, dus daar kan ik niet echt een oordeel over vellen. Het Zweedse Deranged bestaat ook alweer heel wat jaartjes en is desondanks nooit echt doorgebroken. Vorig jaar verscheen hun meest recente plaat Struck by a Murderous Siege en dat is het eerste wapenfeit sinds 2011. Nieuwbakken zanger Johan Bergström brengt het geheel lekker enthousiast en de rest staat ook prima te spelen. Niet een super optreden, maar gewoon degelijk.

En dan is het alweer tijd voor de headliner van vanavond; Sinister! Tja, wat kan ik daar nog over vertellen? Ik ben nooit een echt grote fan van de band geweest, maar de band weet altijd wel een goed optreden neer te zetten. Daarbij is zanger Aad een prima frontman, die wel wat weg heeft van Frank Mullen van Suffocation. Er zullen ongetwijfeld de nodige klassiekers zijn gespeeld, dus de fans kunnen tevreden huiswaarts keren.

Plaats reactie