03-12-2017: Ancient + supports @ Baroeg, R'dam

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

03-12-2017: Ancient + supports @ Baroeg, R'dam

Bericht door MetalJan » 10-12-2017 16:48

Zondag 3 december
Baroeg, Rotterdam


Afbeelding

Terwijl ik deze recensie schrijf, is er een dik pak sneeuw gevallen. Jammer dat dat vorige week niet is gevallen, dan was het pas echt een ‘grim ende frostbitten’ middagje geworden. Alhoewel, ik hoor dat veel bussen zijn uitgevallen dus het was maar de vraag of ik Baroeg wel kon bereiken. Hoe dan ook, afgelopen zondag was het wederom goed toeven in Baroeg.

Als eerst mag het Nederlandse/Noorse Asagraum ons opwarmen. Deze blackmetal band bestaat uit alleen maar vrouwen, die er nogal afschrikwekkend uitzien met hun corpsepaint. De muziek is nogal simpel, maar word verder wel goed uitgevoerd. Zangeres Obscura staat vocaal haar mannetje, om maar even een cliche te noemen. Al met al een aangename kennismaking met deze band.

Infinity pakt het wat avontuurlijker aan. Met aan weerszijden banners en vlammen en wierook op het podium is er aan sfeer geen gebrek. Ook muzikaal klinkt dit erg dik. De band doet me denken aan Absu, getuige de zingende drummer. Hoewel er maar 3 man op het podium staan, brengt men een geluid voort waar je U tegen zegt. Het geheel word ook lekker duister gebracht en voor mij is Infinity winnaar van de dag!

Inderdaad, u leest het goed. Voorgaande band is voor mij de band van de dag, maar dat betekent niet dat headliner Ancient er niks van bakt. Oudgediende Nick Barker mag dan niet de slankste zijn, hij kan nog steeds een aardig potje drummen. Zanger Zel springt misschien nog het meest in het oog met zijn stekelkrans op zijn hoofd. De band speelt vandaag oud en nieuw materiaal en de uitvoering is prima. De respons uit het publiek is ook prima en zo komt er een eind aan een mooi middag/avondje blackmetal.

Plaats reactie