24-03-2018: Death From Within 2 @ Gouda

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

24-03-2018: Death From Within 2 @ Gouda

Bericht door MetalJan » 02-04-2018 17:06

Zaterdag 24 maart 2018
StudioGonz, Gouda


Afbeelding

Vandaag staat er een festival in Gouda op de planning. Het is tijd voor Death From Within part 2! Er staan vandaag maar liefst 9 bands op de planning. Na een wandeling vanaf het station door het mooie oude centrum van Gouda, kom ik aan bij de zaal, wat me doet denken aan Elektra qua grootte.

Pictura Poesis mag om ongeveer kwart voor 3 het bal openen en doet dat heel verdienstelijk. Frontvrouw Linda heeft een prima strot en past prima bij de black/deathmetal. De rest van de band is ook goed bezig. Mooie opener dus.

De volgende band is een bekende. Het is namelijk Kurb Saatus. De band speelt wederom een solide set, al had het geluid misschien wat beter gekund. Het nummer Into Darkness behoort inmiddels tot mijn favorieten en die word gelukkig niet overgeslagen.

Mouflon schotelt ons strakke old school death metal voor. Het geluid is lekker hard en gaat door merg en been. Helaas is het niet al te druk in de zaal. Deze band verdient toch eigenlijk een wat hogere plaats op de line-up, maar het deert ze niet echt wat de heren gaan er vol voor!

Eric was er 2 weken geleden niet bij in Elektra, maar nu hanteert hij toch weer de basgitaar bij Ceremony. Ik moet zeggen dat hij toch wel wat gemist werd, het geluid is nu toch wat voller en ik vind de band nu beter voor de dag komen dan in Sliedrecht. Alles klinkt lekker strak! Prima optreden.

Vanwege een bezoekje aan de plaatselijke snackbar, moet ik het optreden van Into The Arcane missen. Powerstroke is de volgende band die ik zie. Ik zag de band al eens in het voorprogramma van Pro-Pain en toen vond ik het heel aardig wat de Belgen ons voorschotelden. De band heeft onlangs hun nieuwe cd Omissa uitgebracht en daarvan worden vanavond ook de nodige nummers gespeeld. Nieuw is het gebruik van industrial achtige passages en dat is even wennen. Toch kan het optreden de boeken als geslaagd, daar zorgen de enthousiaste bandleden wel voor!

Dead End pakt het wat theatraler aan. Met grote banners aan weerszijden van het podium en wat zwarte strepen op de gezichten van de heren is er aan sfeer geen gebrek. De band zet een strak optreden neer. Zanger Bryan grunt en screamt er ook lekker op los en de doom/death (of is het death/doom) word vol overtuiging gebracht.

Izegrim behoort niet echt tot mijn favoriete bands en ik was al op weg naar de uitgang, terwijl ik op het laatste moment een lift krijg aangeboden en dus toch maar blijf. Ik heb de band al vaak gezien en het kwartje wilde maar niet vallen, maar ik moet toch tot de conclusie komen dat de band vandaag een strak optreden wegzet. Zangeres Marloes beschikt over een prima strot en kan zeker meekomen met heren in de metalscene. De rest van de band zet ook hun beste beentje voor. Ik vind niet alle nummers even boeiend, maar over het algemeen is de band vanavond goed bezig!

Graceless laten we voor wat het is en zo komt er voor mij een einde aan de 2e editie van Death From Within in Gouda. Hier gaan we nog wel terugkomen!

Plaats reactie