07-04-2018: Grindhoven VII @ Eindhoven

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

07-04-2018: Grindhoven VII @ Eindhoven

Bericht door MetalJan » 19-04-2018 20:19

Zaterdag 7 april 2018
Dynamo, Eindhoven


Afbeelding

Tijd voor het jaarlijkse fijne feestje in Eindhoven, namelijk Grindhoven. Ik moet zeggen dat ik dit feestje de afgelopen jaren geskipt heb, maar er staan dit jaar toch weer wat fijne orkestjes op de bühne, wat me deed besluiten om naar het zuiden af te reizen.

Met een lekker aangenaam temperatuurtje en een mooi zonnetje stap ik tegen vijven Dynamo binnen. De Friezen van My Minds Mine staan op het punt van beginnen, en die wilde ik wel weer eens in actie zien. In het verleden heb ik de band vaak gezien, maar het was me nog niet gelukt de band na de reunië te aanschouwen. Tot nu toe dus! De heren zetten een korte, maar prima show neer. De band had van mij nog wel wat langer door mogen spelen, maar helaas.

Tonnie Anders is heel andere koek, maar past wel in het sfeertje van Grindhoven. In het atrium vermaakt deze man (met achtergrondzangeressen) het publiek met schlagers en meer ongein. Van mij hoeft het allemaal niet zo, en ik besluit dan ook alvast naar de grote zaal te lopen.

Daar staat de tributeband Snaggletooth te soundchecken. Jaren terug zag ik band voor het eerst en toen vond ik er niet veel aan. Gaandeweg is de band steeds beter gaan spelen en de zanger lijkt ook als 2 druppels water op Lemmy. Er word prima gemusiceerd en de nodige krakers komen voorbij, zoals Killed By Death. Toch vreemd dat de zaal amper halfvol is halverwege de set. Deze band weet wel hoe een feestje geeft. Afgesloten word er natuurlijk met Ace Of Spades.

Nadat ik gegeten heb bij de plaatselijke snackbar tegenover het pand, kom ik de zaal weer in waar Stoma al is begonnen aan zijn set. Of de band voor deze gelegenheid weer bij elkaar is of voor langere tijd, weet ik niet. Feit is wel dat de heren een goede set neerzetten. Een lekkere brok vieze herrie krijgen we over ons heen gestort. Gelukkig ontbreekt ook de kraker Sodomized at the gay parade niet op de setlist. Lekker hoor!

Een aangename verassing is Hurricane Joe. Ik zag de band 2 jaar geleden nog in Tilburg. Toen kon men net 3 akkoorden onthouden, maar vanavond is dat gelukkig anders. Lekkere country ala Johnny Cash is wat we te horen krijgen. De heren hebben geoefend dus. Leuk bandje.

De Franse band Sublime Cadaveric Decomposition had ik misschien wat hoger op de bill verwacht, maar de heren lijken er niet om te geven en zetten een gave set neer. Ik zag de band ooit eens in Elektra, en toen was het ook al gaaf. Onlangs verscheen hun nieuwe cd, dus ik denk dat de heren daarvan ook wel de nodige nummers hebben gespeeld.

Natuurlijk zijn de opmerkingen ‘goeie drummer!’ en ‘bas-solo!’ een beetje flauw bij een eenmansband. Feit is wel dat Putrid Pile een erg strakke set neerzet. De zanger kan werkelijk alles met zijn stem. Van ijselijke screams tot diepe putgrunts. Het publiek lust er wel pap van en er ontstaat dan ook een fijne pit.

Atrium-act Lik de Kikker mag dan een goeie vondst te zijn qua bandnaam, muzikaal is het drum ’n bass wat de klok slaat en laat ondergetekende daar nou juist geen fan van zijn. Ik ben dan ook blij als het voorbij is.

En dan is het alweer tijd voor de hoofdact van de avond, namelijk Gut. De viespeuken zetten hun beste beentje voor, maar kan mij niet helemaal overtuigen. Dat komt voornamelijk door de te lange pauzes tussen de nummers. Muzikaal klinkt de goregrind wel prettig en de borrelende zang ook.

Conclusie: Prima naar mijn zin gehad. Meer van dit soort feestjes!

Plaats reactie