13-04-2018: Primordial @ 013, Tilburg

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

13-04-2018: Primordial @ 013, Tilburg

Bericht door MetalJan » 28-04-2018 16:56

Vrijdag 13 april
013, Tilburg


Afbeelding

Ik had gehoopt nog wat van Moonsorrow mee te pakken, maar een stilstaande trein op het station van Breda gooide roet in het eten. De deuren wilden maar niet opengaan, nadat de trein ontkoppeld was van het andere treinstel. Pas na 20 minuten gingen ze open en ben ik maar op een intercity overgestapt. Eenmaal aangekomen in 013 is men al bezig met het podium opbouwen voor de hoofdband van de avond.

En dat is zonder twijfel Primordial natuurlijk. De zaal zit goed vol en ik heb mezelf geïnstalleerd links van de geluidstafel. Niet te dicht bij het podium, maar ik vind het ook wel lekker om er nog wat bij te drinken en dan heb geen zin om me door de mensenmassa heen te wurmen. Primordial heeft een tijdje terug hun nieuwste plaat op de mensheid losgelaten en vanavond staat ook in het teken van het album. Geopend word er met Nail Their Tongues, wat tevens ook het openingsnummer is van de nieuwe plaat. Prima nummer, alleen de blastbeats verzanden naar mijn mening een beetje, wat klinkt als een brij. Het oudje Gods to the Godless klinkt daarna beter. Zoals altijd is zanger A.A. Nemtheanga erg theatraal bezig en beschikt hij ook over een prima strot. De hoge uithalen gaan door merg en been. Er word veel werk van het nieuwe album gespeeld, zoals het trage Exile Amongst the Ruins, het dansbare To Hell or the Hangman, het mysterieuze Upon Our Spiritual Deathbed en het haast balladachtige Stolen Years. Dat zijn flink wat nummers van een album wat bij mij nog niet helemaal geland is. Gelukkig krijgen we ook de nodige klassiekers voorgeschoteld, zoals As Rome Burns, No Grave Deep Enough en The Coffin Ships. Opvallend is de keus voor Traitor’s Gate, een behoorlijk snel nummer. Afgesloten word er met het machtige Empire Falls. Een passend einde van een goed optreden!

Setlist:

1. Nail Their Tongues
2. Gods to the Godless
3. Exile Amongst the Ruins
4. No Grave Deep Enough
5. To Hell or the Hangman
6. As Rome Burns
7. Stolen Years
8. Traitors Gate
9. Upon Our Spiritual Deathbed
10. The Coffin Ships
11. Empire Falls

Plaats reactie