11-05-2018: Hypnos, Neocaesar + support @ Tilburg

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

11-05-2018: Hypnos, Neocaesar + support @ Tilburg

Bericht door MetalJan » 03-06-2018 21:22

Vrijdag 11 mei
Extase, Tilburg


Afbeelding

Vrijdag en nog gratis ook. Dan denk je dat er veel mensen op afkomen. Helaas, het was behoorlijk rustig in Extase te Tilburg. Aan de bands lag het niet, die leverden stuk voor stuk prima kwaliteit af.

Kurb Saatus mag de avond openen voor een zaal waar amper 10 man in staat. Het siert de band dat ze zich daardoor niet uit het veld laten staan. Het geluid is lekker strak en er word prima gemusiceerd. Het voordeel van zo’n lege zaal is dat ik, als aangewezen fotograaf, de nodige fotootjes kan maken uit alle hoeken haha. De band speelt 7 nummers, waaronder mijn favoriet Into Darkness. Wederom een prima show.

Neocaesar mag daarna de bühne op. Volgens mij speelt de band hun debuutcd achterste voren, dus ze beginnen met Blood of the Nephelim en eindigen met From Hell. Deze band laat horen hoe je death metal speelt. De bandleden hebben dan ook de nodige ervaring opgedaan oa in de bands Sinister en Houwitser. Zanger Mike van Mastrigt beschikt over een prima strot en drummer Eric de Windt mept alles vakkundig dicht. Gaaf optreden!

Ik had nog nooit van Hypnos gehoord, maar de band herbergt leden van Krabathor en dan gaat er in de verte wel een belletje rinkelen. Metal Archives leert ons dat de band al vanaf 1999 bestaat en in die tijd 5 albums heeft uitgebracht. Desondanks is de band bij mij in ieder geval onder de radar gebleven. Genoeg geluld… de band speelt lekkere (old school) death metal die wel wat weg heeft van de eveneens Tsjechische band Master. Helaas speelt ook Hypnos voor een nagenoeg lege zaal, maar zet wel hun beste beentje voor.

Al met al heb ik een prima avondje deathmetal gezien. Helaas was de opkomst bedroevend, maar hopelijk was dit een eenmalig iets.

Plaats reactie