01-08-2018: Cannibal Corpse @ Baroeg

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

01-08-2018: Cannibal Corpse @ Baroeg

Bericht door MetalJan » 08-08-2018 21:22

Woensdag 1 augustus 2018
Baroeg, Rotterdam


Afbeelding

Het was alweer een tijdje geleden dat ik Cannibal Corpse live zag. Dat moet Graspop een aantal jaar geleden zijn geweest. Supportband Anatomy of I heb ik maar gelaten voor wat het is en ik kom rond 9 uur aan bij Baroeg. Daar staat al een behoorlijke meute buiten een biertje te doen. Na wat bekenden te hebben gesproken is het op tijd een goed plekje zien te vinden voor in de zaal. Die word er niet echt gevonden vanwege de drukte; ik sta achter één van de palen en pal voor me staat een nogal irritant bewegend persoon. Als de zaal helemaal vol staat, trappen de heren af met Code Of The Slashers van het nieuwe album. Al gelijk ontstaat er een moshpit die heel het optreden aanhoudt. Van het laatste album horen we achtereenvolgens ook nog Only One Will Die en Red Before Black. Tijd om een biertje te pakken en bij terugkomst heb ik een heel betere plek gelukkig. Natuurlijk is er nog steeds de hitte in de zaal, maar daar ontkom je gewoon niet aan. De heren op het podium hebben er maling aan, die zetten een vet en enthousiast optreden weg. Oudjes als Pounded Into Dust, The Wretched Spawn en Gutted doen het ook nog steeds goed. Zanger George "Corpsegrinder" Fisher beperkt zich tot de ietwat voorspelbare praatjes tussen de nummers, die we al langer kennen dan vandaag. Zo mogen we proberen om harder dan meneer zelf te headbangen. Uiteraard falen we daarin, zoals van te voren al gemeld door de zanger. Aan het einde van de set horen we eerst nog wat recenter materiaal (Make Them Suffer) om daarna met het onvermijdelijke Hammer Smashed Face te eindigen. Een gaaf optreden van een band die bewijst nog steeds tot de top van death metal te horen.

Setlist:

1. Code of the Slashers
2. Only One Will Die
3. Red Before Black
4. Scourge of Iron
5. Evisceration Plague
6. Scavenger Consuming Death
7. The Wretched Spawn
8. Pounded Into Dust
9. Kill or Become
10. Gutted
11. Corpus Delicti
12. Devoured by Vermin
13. A Skull Full of Maggots
14. I Cum Blood
15. Make Them Suffer
16. Stripped, Raped and Strangled
17. Hammer Smashed Face

WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6008
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Bericht door WanderingSoul » 09-08-2018 17:35

Bangibal Corpse. :P

Nee, flauw....


Leuke setlist!

Plaats reactie