15-08-2018: Misery Index + supports @ Baroeg

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

15-08-2018: Misery Index + supports @ Baroeg

Bericht door MetalJan » 18-08-2018 21:29

Woensdag 15 augustus 2018
Baroeg, Rotterdam


Afbeelding

Drie bands vanavond en wat voor drie! Stuk voor stuk behoorlijk zwaargewichten. Een behoorlijk aantal mensen heeft de weg naar Baroeg gevonden.

Ik kom binnen bij Broken Hope. De band speelt over het algemeen snelle deathmetal. Muzikaal heeft de band wel wat weg van Suffocation. Maar ook een band als Dying Fetus komt de hoek om kijken, middels de techniek. Zanger Damian brult en grunt alles vakkundig aan elkaar. Het is misschien een ondankbare taak om te openen, maar iemand moet het doen en de heren zetten een prima optreden neer.

Kan het nog een tandje sneller? Ja hoor, want daar is Origin. De band staat nou niet echt bekend om zijn ballads. Men speelt voornamelijk op lichtsnelheid en vanavond is dat niet anders. Het eerste wat opvalt bij het betreden van het podium is dat bassist Mike Flores er niet bij is. Wat ik begrijp van zanger Jason Keyser is dat hij door paspoortproblemen achter gebleven is in de VS. De zanger spoort daarom iemand uit het publiek aan om de plaats van Mike in te nemen, middels een potje luchtgitaar. Tibor (Onheil), Origin-fan van het eerste uur, krijgt daarvoor de kans. Het is grappig hem te zien ‘spelen’, naast een screamende Jason. Natuurlijk niet heel de show, dat zou misschien iets teveel van goede zijn. Het is weliswaar enorm knap wat de heren laten zien, maar het is voor mij ook wat eentonig. Dus ik besluit vanuit het bargedeelte de laatste nummers te gaan bekijken.

Misery Index speelt ook snel, maar heeft hier en daar ook wat lekkere headbang stukken in hun materiaal zitten. De zaal is goed gevuld en het geluid is prima. Men opent met Embracing Extinction en de ledematen vliegen alweer in het rond in de moshpit. Een oudje als The Great Depression doet het ook nog steeds goed. Vanavond komt van elk album wel een nummer voorbij. Ook een nieuw nummer genaamd, I Disavow. Ik kijk reikhalzend uit naar het nieuwe album. Ghosts of Catalonia heeft een lekkere opbouw en één van mijn favoriete nummers word gelukkig ook niet overgeslagen; The Illuminaught. Men besluit de avond met Traitors. Een toegift zit er helaas niet in. Desondanks kunnen we terugkijken op een gaaf optreden!

Plaats reactie