01-11-2018: Vader + Entombed A.D. @ Baroeg

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

01-11-2018: Vader + Entombed A.D. @ Baroeg

Bericht door MetalJan » 08-11-2018 20:02

Donderdag 1 november 2018
Baroeg, Rotterdam


Afbeelding

Vanavond 2 oudgedienden in Baroeg. Vader bestaat alweer 35 jaar en Entombed A.D., was zonder de toevoeging A.D., actief vanaf 1989. Met een goed gevulde Baroeg werd het een mooie avond.

De bands Hellavista en The Modern Age Slavery heb ik maar laten zitten en ik kom binnen als deze 2 bands al gespeeld hebben. Het wachten is op Entombed A.D. en als de band begint is het al behoorlijk vol in de zaal. Deze band kan bij mij weinig fout doen en ook vanavond zet men een goede show neer. Zanger L-G Petrov is zoals altijd goed gemutst en met zijn kenmerkende grunt baant hij zich een weg door de nummers. Er worden zowel stokoude en nagelnieuwe nummers gespeeld en alles daar tussen in, zoals Eyemaster, Out Of Hand, Kill To Live, Second to None, Revel in Flesh en Fit For A King. Die laatste is dus gloedje nieuw, maar past naadloos op het andere materiaal. De set word afgesloten met het onvermijdelijke Left Hand Path.

Vader speelt hierna een gewonnen wedstrijd. Het volume staat behoorlijk hoog, maar is goed afgesteld. De band speelt vanavond voornamelijk oud materiaal, zoals ook nummers uit de begintijd zoals Vicious Circle, Final Massacre, Chaos, Sothis, Black to the Blind en Carnal. Ook krijgen we Wings van het album Litany te horen. Eén van mijn favoriete platen word gelukkig ook niet overgeslagen: Van Revelations spelen ze Epitaph. Ook een nummer als Kingdom ontbreekt ook niet. De band speelt lekker strak en zanger Peter is lekker enthousiast bezig; ‘goedverdoeme!’. Er ontstaat bij de eerste openingdeuntjes al gelijk een pit en die houdt pas op als de laatste tonen zijn gespeeld. Vader is graag geziene gast in Baroeg en mag van mij nog vaak terugkomen!

Plaats reactie