04-11-2018: Purtenance + supports @ Popcentrale

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

04-11-2018: Purtenance + supports @ Popcentrale

Bericht door MetalJan » 09-11-2018 20:18

Zondag 4 november 2018
Popcentrale, Dordrecht


Afbeelding

Zo, dat was alweer een tijdje geleden dat er metal in het Energiehuis stond. Plaats van handeling is vandaag de Popcentrale. Hoewel het zeker drukker kon, hebben toch aardig wat mensen de weg naar de zaal gevonden.

Het Spaanse Hyban Draco mag de boel opwarmen. Bij mij gaat niet echt een belletje rinkelen bij het horen de bandnaam. Metal Archives leert ons dat de band toch al 4 cd’s geschreven heeft, maar men is behoorlijk onder de radar gebleven bij mij. De band speelt een mix van black en death en doet mij denken aan een band als Svart Crown. De heren spelen zeker niet onaardig, dat mag gezegd worden. De nummers boeien van begin tot eind. Het helpt ook dat het geluid gewoon prima staat afgesteld. Toch hou ik het voortijdig voor gezien, want mijn maag begint te knorren en wil de volgende band eigenlijk niet missen. Dus ik besluit de naastgelegen snackbar te bezoeken.

De volgende band is namelijk Sepiroth, wat natuurlijk geen onbekende is. De band uit Sliedrecht/Dordrecht gaat vandaag weer lekker tekeer. Drumbeest Damien roffelt er lekker op los, gitaristen Chris en Vince riffen en soleren zich een slag in de rondte, bassiste Sonia bast en bangt alsof haar leven er vanaf hangt en Ben brult de boel weer lekker bij elkaar. Fijn optreden weer!

Noem me een leek, maar bij de headliner van vanavond gaat ook geen lampje branden. Ik weet alleen dat de band Purtenance heet, uit Finland komt en dat men death metal speelt. Als we Metal Archives dan weer raadplegen, zie ik dat de band begonnen is in 1989 als Purtenance Avulsion en dus al heel wat jaartjes bestaat. In het begin van de set is het geluid nog wat rommelig en ook de drummer zit er soms een beetje naast, maar de vette sound van de gitaren maken veel goed. Ook zanger Aabeg Gautam (!), heeft een lekkere, diepe grunt. Hilariteit is er als de zanger een flesje water ruilt voor een flesje bier van een bezoeker, maar gewoon lekker doorspeelt. Een meer dan prima optreden dus en de mensen die gekomen zijn kunnen terugkijken op een geslaagde middag en avond.

Plaats reactie