26-1-2019: Draconian + supports @ Baroeg, Rotterdam

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6008
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

26-1-2019: Draconian + supports @ Baroeg, Rotterdam

Bericht door WanderingSoul » 05-02-2019 12:31

DRACONIAN
HARAKIRI FOR THE SKY
SOJOURNER
Zaterdag 26 januari 2019
Baroeg, Rotterdam, NL


Afbeelding

Een koude zaterdag in januari. Prima avondje voor wat kille en sombere klanken. Tijd voor een bezoek aan de Baroeg in Rotterdam. Daar stond er immers wat black en doom metal op het programma.

Afbeelding

Aan Sojourner om de avond af te trappen. Gewapend met twee topalbums kan men een interessante set bieden met zowel materiaal van Empires Of Ash en het vorig jaar uitgebrachte The Shadowed Road. De epische atmosferische black metal met wat flarden doom doen het goed bij het publiek, getuige de reacties. Zanger Emilio overtuigd eveneens al de vocale bijdrage van gitariste Chloe. Men weet de boel aardig mee te krijgen en dat ook met deze klasse band. De songs zijn sterk, de performance is goed. Er is niks op af te dingen. Goede opener.

Afbeelding

Harakiri For The Sky bracht vorig jaar het fantastische Arson uit en natuurlijk speelt men daar nummers van. Wel liefst 4 nummers. Oftewel, de halve set komt van dat album. Aangevuld natuurlijk met wat oudjes, weet ook deze band te overtuigen. Beweeglijke zanger J.J. gooit het er allemaal uit en ook de band zelf weet te overtuigen. De post-black metalband uit Oostenrijk is goed op dreef en neemt het publiek mee op een ware headbang trip. Had de band nog niet live gezien, maar ben blij dat ik dat nu wel heb. Goed optreden!

Afbeelding

De hoofdact Draconian is natuurlijk ook een van de redenen waarom ik hier bij wilde zijn. De Zweedse Gothic/Doom Metal band is al jaren een van m'n favoriete bands en zo vaak speelt men niet in Nederland. Dus zodra ik zag dat ze kwamen, zo snel mogelijk een kaartje gekocht. Een verstandige zet, wat het was wel volle bak (uitverkocht).

De laatste plaat Sovran dateert al weer uit 2015 (nieuwe is in de maak), maar de nadruk ligt nog steeds op dat album. Maar liefst 5 nummers ervan kwamen er voorbij. Aangevuld met A Scenery Of Loss (van Arcane Rain Fell), Bloodflower (van Turning Season Within) en twee nummers van A Rose For The Apocalypse. A Phantom Dissonance is zelf bij mijn weten nog nooit live gespeeld bij andere tours, dus gaaf om die eens te horen live. Een fantastisch optreden en zeker weten een van hoogtepunten voor dit jaar. Als men afsluit met The Marriage Of Attaris is het toch echt gedaan. Toch wil het publiek meer en dat krijgt men ook in de vorm van een solo optreden van zangeres Heike met het nummer Burial. Geweldig optreden. Heb genoten!

Na afloop nog een Draconian shirt gescoord en wilde ook nog een Sojourner shirt, maar die hadden ze helaas niet in mijn maat op dat moment, Jammer. Een toffe avond om niet te vergeten en hopelijk mag ik ze ooit nog eens zien.

Setlist Sojourner

Winter's Slumber
Aeons Of Valor
An Oath Sworn In Sorrow
Homeward
Titan

Setlist Harakiri For The Sky

Heroin Waltz
Funeral Dreams
02:19 AM, Psychosis
69 Dead Birds For Utoya
You Are The Scars
My Bones To The Sea
The Graves We've Dug
Calling The Rain

Setlist Draconian

Stellar Tombs
Bloodflower
A Phantom Dissonance
The Wretched Tide
Pale Tortured Blue
Heavy Lies The Crown
A Scenery Of Loss
The Last Hour Of Ancient Sunlight
The Marriage Of Attaris

Encore: Burial


Review door Mark

MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

Bericht door MetalJan » 05-02-2019 19:44

Leuk verslagje zo met die fotootjes :D

Plaats reactie