25-2-2006: BSE @ De Trap Af, Papendrecht

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

25-2-2006: BSE @ De Trap Af, Papendrecht

Bericht door WanderingSoul » 27-08-2012 12:15

Omstreeks 11 uur stapte ik de kleine, maar gezellige kroeg in Papendrecht binnen. Op dat moment was er al een band bezig, waarvan ik de naam niet meer weet. Veel zie ik er ook niet van, want men begint net aan hun laatste nummer. Na een half uur pauze is het de beurt aan BSE. Men moet nog even wachten op de drummer, want die was zoek. Als de band inzet met het nummer 'Godverdomme', komt zanger John (met Schotse kilt) aanlopen in een Kerstmanpak inclusief rode muts. Ook de bassiste ziet er ietwat vreemd uit met laskap op. Met nummers als 'Ze Is Een Transseksueel' en de meezinger 'Johnny Is Seropositief, Maar Dat Maakt Niet Uit, Want Hij Is Verliefd' zijn ze ook geslaagd in het bedenken van vreemde maar grappige teksten. Wat wil je ook met zo'n bandnaam? Na een 5-tal nummers word er ook weer een pluche koe het publiek in gegooid. Die, net als in Interval, weer keihard terug gesmeten word. Een microfoonstandaard moet het daarbij ontgelden. Terug naar het optreden zelf. Muzikaal moet men het zoeken tussen punk en rock met veel humor dus. Het geluid is dit keer dik in orde, gewoon niet te hard of te zacht, gewoon precies goed. Vooraf stonden er behoorlijk wat mensen te kijken, maar ik denk meer om nieuwsgierigheid. Jammer dat gaande weg het optreden steeds leger word in de zaal. Na een plaspauze van ondergetekende is de band opeens omgetoverd tot TBS (die ongeveer een maand geleden voor het laatst speelden). Dat is dus wel een hele snelle reünie. Tja, wat wil je ook als de bassist en drummer in het publiek aanwezig zijn. Men kan het dus niet laten. Men speelt dan ook (als trio dus) natuurlijk de hit 'Neuk De Hond' en Riot In The Bar'. Na dit alles is het dan echt over. Men kan terugkijken op een erg leuk optreden!

Review door Jan

Plaats reactie