25-3-2006: Sephiroth + Orion @ Lexnoise, Dordrecht

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

25-3-2006: Sephiroth + Orion @ Lexnoise, Dordrecht

Bericht door WanderingSoul » 27-08-2012 12:23

Bij aankomst van deze gig was ik verrast, omdat men normaal boven in de zaal speelt, maar nu leek het erop dat men in de aankomsthal ging spelen, omdat het podium daar opgesteld stond. Een keuze met voor- en nadelen.
Het geluid was helaas iets minder. Leuke bijkomstigheid wel was, dat de bar dichtbij was. Scheelde weer trappen lopen.
In ieder geval was Orion de support vandaag en die begon al later dan gepland met spelen. Hoewel ik nog nooit iets gehoord had van deze band, er staan immers ook geen samples op de site, was ik toch aangenaam verrast. Deze gothic metalband band bestaat nog niet zo lang, maar speelde best goed. Vooral de stem van zangeres Reachel viel me in het bijzonder op. Mooie stem. Na 3 nummers van deze band
was het alweer gedaan. Men had niet meer. Toch bleef het publiek om nog een nummer roepen, dus besloot de band maar een nummer nog een keer te spelen. Wat een goede beslissing was naar mijn inzien, want het geluid was in het begin van het optreden niet geweldig. Te veel bas en te weinig keyboards en gitaar. Door het nummer nog een keer te spelen kreeg ik toch een beter beeld van het nummer, omdat het geluid al iets beter was. Talent is er zeker in deze band en door veel te spelen, zal dat nog meer groeien denk ik. Vooral aan de podium presentatie zal nog gewerkt moeten worden. Maar het was een leuk optreden.

Na een korte ombouw pauze en een tijdje wachten, ging eindelijk Sephiroth de tafels op (ja letterlijk, het podium bestond immers uit tafels...hahaha). Sephiroth ving de set aan met een slecht geluid (te veel gitaar) en dat was wel jammer. Men speelde veel nieuwe nummers zoals Amorous On Death bijvoorbeeld, maar ook een paar oudere nummers zoals Deranged Dream en Electrified Human. Tevens speelde men ook nog 2 covers. Eentje van Vomitory en eentje van Death. Er werd goed gemusiceerd. Heb weinig fouten kunnen ontdekken, op een drumfout na. Dit was best begrijpelijk, omdat de gitaren loeihard stonden en de opstellingen dermate zo was, dat het voor de drummer moeilijk te volgen was (geen drummonitor?). Gelukkig, toen de setlist vorderde, dat men meer alles op het zelfde geluidsniveau begon te krijgen. Toen Sephiroth klaar was met spelen kregen we nog ineens
de melding dat er nog een band ging spelen, terwijl dit niet echt gepland was.

De band die nog ging spelen was het Dordrechtse brutal death metal gezelschap Obtruncation. En brutal waren ze zeker vandaag. Men beukte er stevig op los. Was ook al tijd terug, dat ik deze band voor het laatst heb zien spelen. Sterker nog, dat was nog in de vorige formatie. Het optreden beviel me prima in ieder geval. Het geluid was wel goed en ook over de setlist viel niks te klagen (hoewel deze wel vrij kort was). Jammer voor de band was, dat een groot deel van het publiek al weg was, waardoor de zaal al een stuk leger was. Want het was op zich vrij druk in Lexnoise (voormalig Apollo gebouw). Al met al een vrij leuke avond, alleen jammer dat we niet langere setlists kregen, waardoor de bands toch vrij vlot klaar waren met spelen.

Review door Mark

Plaats reactie