30-4-2006: Koninginnedag Feest @ Lexnoise, Dordrecht

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

30-4-2006: Koninginnedag Feest @ Lexnoise, Dordrecht

Bericht door WanderingSoul » 27-08-2012 12:42

Een heus koninginnedag feest in Lexnoise. Wel eens waar een dag later als de echte feestdag, maar dat maakt de pret niet minder. Men werkt die dag met 2 podia en dat is ergens wel prettig. Dat scheelt weer wachten tot men weer ging spelen. Men had een podium beneden en een podium boven, dus het werd trappen lopen die dag. Maar dat hinderde niet. Ook waren er wat wisselingen in het speelschema. Een aantal bands speelden niet en hier en daar was wat omgewisseld. Kan gebeuren natuurlijk. Men had wel netjes alle veranderingen aangegeven op een groot bord.

Toen ik binnenkwam stond de eerste band beneden al te spelen. Het betrof de formatie Mr Stevenson, waar ik nog nooit van gehoord had. De band speelde een mengeling van pop en rock covers, wat ze op zich niet slecht deden. De zangeres heeft een goede stem en de band speelde ook niet verkeerd. Enige waar deze band aan moet werken, is de podiumpresentatie wat mij betreft. Zowel fysiek als aan de aankondiging van de nummers. Muzikaal was het allemaal niet echt mijn smaak, maar toch goed gedaan.

Toen op naar boven, waar Delychees hun opwachting zou maken. En hierbij ergerde ik me toch een beetje. Die vet lange soundcheck...grrr. Men had toch voldoende tijd tijdens de eerste band om dat te doen? Dat schoot dus niet echt op. Ben van ellende maar elders gaan vertieren. Wat ik opmerkte is dat deze band stug langer doorspeelde? Daar ging het speelschema alweer. En bedankt he!

Gelukkig begon Fenris beneden wel op tijd en dat was een verademing. De band was goed op dreef en speelde oud en nieuw werk. Muzikaal gezien een goede performance. Wel merkte ik dat de microfoon van zanger Gilbert af en toe wegviel. Wat op zich best irritant was, maar hij gilde gewoon stug door. Leuk om deze band weer aan het werk te zien.

Toen weer naar boven. Daar maakt Mental Captivity hun opwachting. Niet echt mijn favoriete band. Zeker de zang bevalt mij gewoon niet. Totaal niet mijn smaak. Muzikaal mankeert er weinig aan. Ook de nieuwe gitaristen waren goed ingewerkt viel me op. Muzikaal was er wel vooruitgang, maar qua zang weinig wat mij betreft. Daarom hield ik al vrij snel voor gezien. Dus weer naar beneden.

Daar speelde Control-C. Deze band speelde covers van metal en punkbands en dat deed men vrij aardig. Ik had alleen bij die Six Feet Under-cover mijn vraagtekens of dat wel vlekkeloos ging. Tevens viel de leadzang ook meerdere keren weg, dat haalde ook wel wat glans van het optreden weg. Dat was op zich jammer. Een aardig optreden, maar door de voorvallen, kan ik er niks meer van maken.

Boven was het laatste optreden voor de korte pauze. Dit werd verzorgd door de folkband Scotch. Dit bleek zowaar een hele verkleedpartij. Alle leden waren geschminkt en hadden rare pakjes aan. Men gebruikte ook een viool als instrument en een doedelzak. Kreeg bij deze band wel een beetje het idee, dat die doedelzak kerel er een beetje voor Jan Doedel bijstond. Hij speelde niet veel en erg actief qua presentatie was hij ook niet. Verder had ik zo mijn twijfels over de leadzang. Of die kerel articuleerde niet goed, of de zang stond de zacht. Heb die kerel bijna geen één keer letterlijk kunnen verstaan. Dat was wel jammer. Want muzikaal klonk het niet echt slecht. Niet geheel mij smaak, maar men was best goed bezig.

Toen was het de beurt aan BSE. Qua act weer een hele verkleedpartij, maar dit kwam de feestvreugde echt ten goede. Dit optreden was echt dolle boel. De pluche koeien en de balen stro vlogen letterlijk in de rondte. Muzikaal niet geheel bijzonder, maar wel degelijk en zanger John liep ook als een dolleman in de rondte. Ook de hit Neuk de Hond werd weer gespeeld. Kortom, ik heb me prima vermaakt bij dit optreden. Ik kreeg ook het idee, dat het publiek werd losser werd tijdens dit optreden. Waren net zo actief met dingen werpen als zanger John. Long leve de lol.

Toen naar beneden. Daar speelde Viral al toen ik daar aankwam. En als ik eerlijk moet zijn, vond ik deze stoner formatie één van de beste bands van de dag. Muzikaal goed, energieke performance, geluid goed, enthousiast publiek en band. Wat kan men zich nog meer wensen? Men speelde voornamelijk eigen materiaal, maar door het enthousiasme van het publiek gooide men er nog een cover tegenaan. Strakke performance!

Aan Masters Of Spam om deze dag af te sluiten. Wie deze band kent, weet dat het een feest is. Covers gegoten in een disco-jasje zorgen er voor dat je niet lang stil kan blijven staan. Er werd dan ook volop gedanst tijdens dit optreden. Het was gewoon feest! Goed gecoverd, degelijke performance en een berg enthousiasme. Ook was er een soort van raad-nummer-wedstrijd, wat ook wel grappig was. Behalve dat het mijn stijl niet is, heb ik weinig aanmerkingen op dit optreden. Hier en daar werd wat te snel overschakelt van nummer misschien, maar dat is alles. Ik heb me goed vermaakt bij dit optreden.

Conclusie:
Een geslaagd verlate koninginnedagfeest, waarbij veel bier genuttigd is. Hier en daar wat mindere dingen, maar over het algemeen
heb ik het prima naar me zin gehad. Er was voor ieder wat wils eigenlijk, wat het toch gevarieerd maakte.

Beste bands:
Fenris, Viral, BSE en Masters Of Spam.

Review door Mark

Plaats reactie