26-5-2006: Mental Captivity + Menesis @ Lexnoise, Dordrecht

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

26-5-2006: Mental Captivity + Menesis @ Lexnoise, Dordrecht

Bericht door WanderingSoul » 27-08-2012 12:54

De vraag was, toen ik aankwam op deze avond, speelt nu Mental Captivity of A New Dawn? Zelf had ik graag A New Dawn gezien, maar het mocht niet baten. Het werd dus Mental Captivity.

Maar het was aan Menesis om deze avond af te trappen. De band speelt een lekkere pot metal in het straatje van Black Sabbath, Metallica en Iron Maiden. Prima muziek in mijn ogen. De muzikanten kunnen ook wat en het enthousiasme was ook alom aanwezig. Deze band bezit potentieel. De songs zijn op zich ook goed, maar kunnen wel wat gestructureerder. Met name de overloop naar andere stukken en de einden van de songs kunnen wat beter. De ideeën van de nummers zijn op zich goed. Lekkere groove stukken, uptempo stukken en lekkere gitaarmelodiën. Ook de twingitaarstukken a la Maiden klinken veelbelovend. De zang kan wel wat gevarieerder wat mij betreft.
Ook het drumwerk valt een positieve zin op. Veel roffels en echte hardhitters. Lekker drumwerkje. De keuze om met cover van Black Sabbath te openenen is leuk bedacht, maar dat nummer had ik denk als laatste gespeeld, maar is op zich geen ramp. Het is een leuke binnenkomer en de song was goed uitgevoerd, dus wat wil je nog meer? Ja, wat beter geluid. Dit was met name in het begin van het optreden niet al te denderend, maar dat werd later wat beter. De gitaarsolos waren af en toe amper te horen en dat was jammer, want het leek erop dat deze best goed waren. Een leuke kennismaking met deze band wat mij betreft.

Dan is het de beurt aan Mental Captivity op dit tot een goed einde te brengen. Tja, wat moet ik nog zeggen over deze band?
Heb ze nu al wat vaker gezien en ik was niet altijd erg gecharmeerd van deze band. De zang is hier vooral een groot debet aan. Bij dit optreden
viel het me eigenlijk best mee. Ik had de het idee dat Marco wat lager zong dan normaal en dit luisterde toch een stuk prettiger. Meestal loop ik weg bij een optreden van deze band, maar dit keer heb ik hem zowaar uitgekeken. Dat is toch een pluspunt. Dit neemt echter niet weg dat ik het niet geweldig vind. De muziek op zich is goed. Lekkere solos, strakke ritmesectie en leuke samenspel van de gitaristen. Van hun debuut cd "Perspective Of Reality" kwamen zo'n beetje alle nummers voorbij en het geluid was wel te pruimen. Het geluid van de zang was in het begin kut, maar dat werd al gauw verholpen. Ik moet zeggen, er zit vooruitgang in bij deze band.

Al met al best een aardig avondje en ik vond het best gezellig. Maar volgende keer liever wel A New Dawn graag.

Review door Mark

Plaats reactie