23-6-2006: Cypher + Stigma @ Popcenteale, Dordrecht

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

23-6-2006: Cypher + Stigma @ Popcenteale, Dordrecht

Bericht door WanderingSoul » 28-08-2012 00:49

Tijd om Stigma weer eens live aan het werk te zien dacht ik. Was namelijk al tijdje geleden dat ik ze gezien had. Dus zo gezegd zo gedaan. Dus ik naar Dordt. Daar aangekomen en een biertje besteld en wachten op wat komen ging.

Stigma mocht het spits afbijten. Was eerst even wachten op zanger/gitarist Frans, maar uiteindelijk begon men dan aan hun set. Stigma bracht ons weer een heerlijk potje thrash. Lekker uptempo en was heerlijk om te horen. Het geluid was best ok. (bleek achteraf aan te liggen waar je stond in de zaal. Vooral op het podium was het kut?) Oude krakers als Stigmatized en Unleashed werden weer gespeeld, maar natuurlijk ook werk van de laatste schijf "Inside The Void". Helaas was er ook een of andere dronkenlap die het nodig vond om de microfoon vast te pakken om door de nummers heen te brullen. Man richt je eigen band op ofzo. Uiteindelijk werd er ook wat van gezegd. Waarna die gast vertrok. Al met al was het een leuk optreden en vond het tof om ze weer live aan het werk te zien en horen.

Daarna was het de beurt aan Cypher. Een band die naar mijn mening zijn set een beetje stroef begon. Vond de eerste 2 nummers niet erg boeiend eerlijk gezegd. Vanaf het derde nummer bleken we de sterke nummers te krijgen. Die nummers waren wat compositie betreft een stuk beter. Het enige grote minpunt aan de band vind ik eigenlijk de zang. Tijdens dit optreden ontbrak er nogal wat pit en volume bij de beste man. Op een wat agressievere manier zingen had veel beter bij de muziek gepast. Ook de cover van "Blinded By Fear" van At The Gates veranderde hier niks aan. Weet niet of hij op cd ook zo klinkt, wat ik even terug ga luisteren, of dat het gewoon toevallig een mindere dag was? Mag niet hopen dat de beste man altijd zo klinkt, dat zou toch een aderlating zijn. In ieder geval vond ik het jammer wat dit optreden betreft. De muziek an sich vond ik goed te pruimen.

Conclusie: Vond het leuke en gezellige avond, waarbij de bands toch best ok speelden. Alleen jammer van die paar mindere dingen.

Review door Mark

Plaats reactie