25-8-2006: Headhaunter + Pokerface @ Lexnoise, Dordrecht

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

25-8-2006: Headhaunter + Pokerface @ Lexnoise, Dordrecht

Bericht door WanderingSoul » 28-08-2012 00:53

Omstreeks 21.15 uur stap ik Lexnoise binnen. Op het beneden-podium zie ik niet dat ze bezig de boel neer te zetten, dus ik neem aan dat ze optreden op het boven-podium. Enigzins jammer, want beneden is de bar en je houdt het volk op 1 plaats. Oke, boven is het geluid beter, maar daar is vandaag weinig van te merken, zo bleek later. Na een biertje te hebben gekocht, begeef ik me naar boven. Daar zijn ze nog bezig met spullen neer te zetten. Daarna moeten ze ook nog soundchecken.

Pas om 22.10 uur start de jonge rockband Pokerface uit Utrecht. Men speelt een mengeling van (hard)rock, pop en soms een vleugje punk. Men speelt zeker niet slecht, maar helaas is de zang amper te horen. Ook als de zanger de nummers aankondigd, is er behoorlijk veel galm te horen. Toch gaat men vrolijk verder, ondanks het barre zanggeluid. Ook is er niet veel publiek. Volgens mij zitten er meer mensen beneden, dan wat er hier staat te kijken. Beetje jammer.

Headhaunter uit Dordrecht is de volgende band die mag optreden. Veel mensen zijn alleen voor deze thrash metal band gekomen, want de bovenzaal stroomt vol. Ook hier is het geluid niet erg goed, vooral de zang is amper te horen. Gelukkig word de geluidsman op tijd wakker. Men wisselt groovende nummers af met snelle, brute stukken. De zanger is erg enthousiast, want hij schreeuwt de longen uit z'n lijf. De overige bandleden geven ook een prima optreden weg. Ook ontstaat er vooraan een kleine pit. Men kan terugkijken op een goed optreden, ondanks het mindere geluid.

Review door Jan

Plaats reactie