7-10-2006: Arminivs + supports @ Dock-03, H.I. Ambacht

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

7-10-2006: Arminivs + supports @ Dock-03, H.I. Ambacht

Bericht door WanderingSoul » 28-08-2012 01:11

Arminivs + Warmaster + Laboratory Sickness + Headhaunter
7 Oktober 2006 - Dock-03 in H.I. Ambacht


Het was even zoeken naar de zaal, Dock-03 genaamd. Was er namelijk nog nooit geweest. Maar gelukkig was de zaal snel gevonden. Nadat de entree betaald was, haasten we ons naar de zaal waar Headhaunter op het punt van beginnen stond. Geen onbekende band meer voor ondergetekende, dus ik wist wat me te wachten stond. Een mix van hardcore en thrashmetal, met hier en daar stonerachtige invloeden. Men deed dit niet onaardig. Vind ze namelijk beter, toen ik ze laatst in Lexnoise zag. Oke, het geluid is nu ook stukken beter. Vooral de zanger gaat flink los. Wat wil je ook, als het (vrij jonge) publiek al bij de eerste noten een pit inzet. Men speelt ook nog een soort van medley waarbij een stuk van Pantera's "Walk" en Steppenwolf's "Born To Be Wild" voorbijkomen.

Nadat ik wat muntjes heb gehaald en met veel moeite 2 bierjes heb gekocht (vaag muntensysteem), staat de volgende band al weer klaar. Het is, de uit Zaandam afkomstige, death metal band Laboratory Sickness. Men haalt zijn invloeden bij de legendarische band Death vandaan. Het heeft ook wel iets weg van Necrophagist. Veel tempowisselingen en gitaarsolo's, waarmee niet iedereen mee uit de voeten kan. Jammer dat ze geen tweede gitarist hebben, want dan zou het geluid nog wat voller klinken. Prima band met lekkere grunt en dito drumwerk.

Waar Warmaster zijn invloeden vandaan haalt, moge duidelijk zijn. Het publiek is weer rijkelijk aanwezig (die het bij de vorige band wat liet afweten) en ziet een band die er zin in heeft. Men moet het vooral hebben van mid-tempo death. Wat er natuurlijk ook altijd ingaat, maar van mij mocht men wel wat vaker het gaspedaal intrappen.

Als laatste mag Arminivs aantreden. Met nieuwe zanger Anton in de gelederen, die we kennen van het eveneens Dordtse Obtruncation. Helaas was Anton niet in goeie doen. Althans, dat kwam bij mij zo over. Maar men heeft natuurlijk nog niet vaak samen opgetreden. De death metal stond wel als een huis. Veel jong volk was gekomen om meester Willem (gitarist) in actie te zien, haha. Men kan terugkijken op een goed optreden.

Leuk avondje gehad en de complimenten aan de zaal. Hier ga ik vaker komen!

Review door Jan

Plaats reactie