19-1-2007: Sear Bliss + supports @ Baroeg, Rotterdam

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

19-1-2007: Sear Bliss + supports @ Baroeg, Rotterdam

Bericht door WanderingSoul » 28-08-2012 01:18

Het Nederlandse Murw opende de avond en die beviel me op zich goed. Melodieuze black metal op een laag tempo gespeeld met een lekker gore en ijselijke scream met daarbij af en toe wat gegrunt van de bassist. De muziek zit op zich wel goed in elkaar en is lekker sleepend. Soms zo traag dat je haast zou denken dat het doom is. Later tijdens het optreden werd het tempo ook wat versneld. En dit was ook wel nodig vind ik, anders zou je gauw in verveling raken. Wat een beetje afwisseling kan geen kwaad niet waar? In ieder geval vond ik de band best wel grimmig overkomen en ik vind het zeker een band die ik in de gaten ga houden.

Vervolgens was Fenris aan de beurt. Zeker geen onbekende band voor dit webzine. We hebben ze vaker zien spelen en ook dit keer wisten de heren het weer voor elkaar te boxen. De band opende met The Blood Opens Gateways van de Offerings To The Hunger cd en bracht daarna oud en nieuw werk ten gehore. Een lekker optreden van deze Viking/Black Metal band, waarbij het geluid me niet eens tegenviel, behalve op een irritante piep in het gitaargeluid wat zo nu en dan opdook. Maar die weerhield me er niet van om reeds weer van dit muzikale vakmanschap te genieten. Prima optreden.

Daarna was het tijd voor de hoofdact van de avond. Ditmaal Sear Bliss uit Hongarije. Het blijft een aparte combinatie, black metal met een trompet. Maar over het algemeen gezien werkt dit prima. Ook voegde de beste man nog veel toe aan de podiumpresentatie, want als hij niet aan het spelen was, ging hij te keer als een bezetene. Gaaf gezicht! Muzikaal klopte alles wat mij betreft en de zang deed me een beetje denken als een combinatie van Abbath (Immortal) en Gunther Theys (Ancient Rites). Een optreden wat me bij zal blijven en zeker een band die vaker zou willen zien (en dat gaat vast goed komen, want dit was de band's 6e optreden al in de Baroeg).

Review door Mark

Plaats reactie