27-1-2007: Metalavond @ Dock-03, H.I. Ambacht

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

27-1-2007: Metalavond @ Dock-03, H.I. Ambacht

Bericht door WanderingSoul » 28-08-2012 01:26

Try Drowning + Mindscan + Heavy Lord
27 januari 2007 - Dock-03 H.I. Ambacht


Voor het eerst dit jaar dat er weer wat metalbandjes in Dock 3 staan. Te weten Heavy Lord, Mindscan en Try Downing.

Aan Heavy Lord de eer om de avond te openen. Het is de eerste keer dat ik deze band aan het werk zie en het bevalt me prima. Men schiet uit de startblokken, maar dan gaan de heren over op lekkere, groovende stonerdoom. Nummers die langzaam opbouwen tot een orkaan van geluid. Maar men heeft alles netjes onder controle, het klinkt nooit als een brij. Daarbij moet het geluid natuurlijk ook goed zijn, maar dat is het vanavond ook. Zoals heel de avond. Prima band, met geoefende muzikanten die, ook al is het erg rustig in de zaal, er voor de volle 100% tegenaan gaan.

Dan het is het de beurt aan het Rotterdamse Mindscan. Ik zag ze eerder bij de metal voorronde van De Kleine Prijs van Dordt in Bibelot en ze lieten een goede indruk op me achter. De doktersoutfits blijven vanavond in de kast, zo blijkt als de 2 heren en 2 dames het podium betreden. Men speelt nog steeds muziek die maar moeilijk is onder te brengen in 1 genre. Stukken metalcore, grindcore, blackmetal, deathmetal gaan vrolijk hand in hand met cleane zang, geschreeuw en grunts. Ook de drummer doet goed z’n best en verzorgd daarbij ook nog eens de grunt(zang). Ook de gitarist van Heavy Lord doet nog een nummertje mee. Prima band!

Try Downing mag de avond afsluiten. Aan het uiterlijk van de bandleden te zien, moeten we het in de richting van emo-rock zoeken. En dat klopt ook wel. Daar ben ik niet zo’n liefhebber van, maar sommige nummers kunnen me wel bekoren. De drummer kan daarbij ook nog een aardig potje meppen, wat de aandacht erbij houdt. Best een aardige band dus.

Prima avondje metal in H.I. Ambacht dus weer, alleen het mocht wel wat drukker.

Review door Jan

Plaats reactie