2-2-2007: Fenris + supports @ Lexnoise, Dordrecht

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

2-2-2007: Fenris + supports @ Lexnoise, Dordrecht

Bericht door WanderingSoul » 28-08-2012 01:32

Eigenlijk zou Fenris dit avondje afsluiten, maar later bleek dat ze dit omgeruild hadden met Heavy Lord.
De drummer van Heavy Lord wilde blijkbaar liever op z'n eigen drumstel spelen. Ook is er een nieuw podium gebouwd beneden in Lexnoise en dat ziet er wel goed uit moet ik zeggen. In ieder geval, het zou weer een gaaf avondje metal gaan worden in Lexnoise en daar had ik nou wel zin in.

Aan Brandhaard dus om de avondje te openen en om alles lekker aan te steken met een lekker portie black metal. Het is niet de eerste keer dat ik deze band live zie, maar ze waren zeker goed bezig. Het ging best lekker moet ik zeggen. Snelle gitaarpartijen in combinatie met de schreeuwzang van Graftak en het geweldige drumwerk van Vos is wat we voorgeschoteld krijgen. Het baswerk van Antikriss is steady en zorgt voor een goede fundering. Ook mijn favoriete track Alleen Stervend In De Nacht werd weer gespeeld en het leek er op dat het aanwezige publiek er best zin in had. Een goede performance.

Nu alles in de hens stond (figuurlijk dan) was het de beurt aan Fenris om het vuur verder op te stoken. Men opent met Heilland en verder komen ook Suffering Predestined, Ordeal, Zonen Des Storms en Das Boot nog voorbij. Als men afsluit met Words Of The Ascended, besef ik al weer dat het optreden al weer voorbij is en dat ik me geen moment heb verveeld bij dit optreden. Goed optreden, alleen jammer dat het publiek al weer wat uitgedund was. Deze band verdiend echt de aandacht.

Als de stonerdoomband Heavy Lord dan eindelijk aan z'n set begint is het publiek nog verder uitgedund (er staan bijna letter een man of 10, 15). De doomfanaten en de crew van Lexnoise bleven eigenlijk over. De band levert een goed performance en biedt ons een lekkere setlist. Lekker traag, zwaar (me oren ruiste nog na de volgende dag. Staat de gitaar hard genoeg?) en met lekkere feel er aan. De band is echt gegroeid en kan me veel beter bekoren dan 4/5 jaar geleden dat ik ze gezien had. Prima band!

Lekker avondje metal dus en ik kijk al uit naar het volgende avondje metal in Lexnoise en alleen hoop ik dat er dan wat meer publiek komt.

Review door Mark

Plaats reactie