16-3-2007: Wickedduh Festival @ Interval, Papendrecht

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

16-3-2007: Wickedduh Festival @ Interval, Papendrecht

Bericht door WanderingSoul » 28-08-2012 01:49

Het zal wel volle bak zijn, dacht ik bij mezelf, toen ik naar Interval fietste.
Bij de Talentenraces zit de zaal vaak bomvol. Maar zodra ik betaald heb, langs de 3 man (!) security ben gelopen en de zaal in kijk, blijkt van die gedachte niks waar te zijn. Een mannetje (en vrouwtje) of 30, meer is het niet. En Interval is best een grote zaal, dus het komt wat leeg over. Maar goed, weinig mensen wil nog niet zeggen dat het niet gezellig kan worden. Nadat ik een biertje heb gekocht en wat bekenden tegen het lijf ben gelopen, is het tijd voor de eerste band van de avond namelijk BSE.Deze band uit Dordrecht en omstreken heeft eigenlijk geen introductie meer nodig. Men maakt lolbroekenpunk, maar doet dat wel lekker strak. Ik vind dat men steeds beter gaat spelen. Nummers als "Bier", "Johnny" en "Angeline" gaan er bij het weinig aanwezige publiek. Ook de TBS-cover "Neuk De Hond" wordt weer van stal gehaald. Ondertussen maakt ook de pluche koe weer zijn rondjes in het publiek. Ook heeft men iemand gevonden, die verkleed als koe, hooi en wc-rollen het publiek ingooit. Ik moet er ook aan geloven als er hooi in mijn nek gestopt wordt. Ach, het hoort er allemaal bij. Eigenlijk en ze als laatste moeten spelen. Men besluit uit de avond met het nummer "Het Regent Melk", waarin wat gejat wordt van Raining Blood, van Slayer. Het is een behoorlijke rotzooi in de zaal. Overal liggen wc-rollen en hooi. Gelukkig is dit binnen no-time opgeruimd. Last Breath Denied zal hierna eigenlijk moeten spelen, maar om onduidelijke reden worden zij vervangen het Tilburgse Reason To Kill. In eerste instantie best jammer, maar ik kom al snel tot de conclusie dat de vervangende band ook heel wat in huis heeft. Men speelt een heftige mix van metal en hardcore met een vleugje grind. De vier heren spelen erg enthousiast, ondanks het weinige publiek. Ook het geluid is gewoon goed. Nee, men heeft duidelijk eens eerder op de planken gestaan. Toch gaan ze op het laatst wat vervelen, omdat de nummers wat op elkaar beginnen te lijken. Niettemin kan men terugkijken op een geslaagd optreden.

Viral is de laatste band die ik zie. Hierna zal nog Deliberate Jeopardization spelen, maar daar ben ik niet zo dol op, dus die heb ik maar gelaten voor wat het is. Viral dus. Het is pas de 2e keer dat ik de drie heren aan het werk zie. De eerste keer dat ik ze zag was ik behoorlijk verrast door de energieke Stoner Rock. Of zoals de heren het zelf noemen, Heavy Rock. Het optreden begint niet goed voor zanger/gitarist Barry, want z'n gitaar heeft kuren. Dus besluit men de eerste minuut over te doen. Barry heeft inmiddels een andere gitaar gepakt en dat gaat stukken beter. Het enige minpuntje op het verder goed verlopen optreden, want de band speelt erg goed en strak. Het geluid is ook goed, al kon het misschien iets harder. Men besluit de avond met de Deep Purple-cover "Black Knight", wat erg goed klinkt.

Kortom, het was een gezellig avondje in Interval!

Review door Jan

Plaats reactie