23-3-2007: Profane + supports @ Lexnoise, Dordrecht

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

23-3-2007: Profane + supports @ Lexnoise, Dordrecht

Bericht door WanderingSoul » 28-08-2012 01:58

Het is weer vrijdagavond en dus weer tijd voor een potje metal. Ditmaal in Lexnoise te Dordrecht. Een avond met veel covers en een cd-presentatie. De avond begint in de vorm van covers met Ctrl-C uit
Dordrecht. De band is voor mij geen onbekende meer en het optreden verliep dan ook zoals verwacht. Er waren weinig verrassingen of het moet de gastzanger zijn tijdens "Welcome To Hell" van Venom. De band heeft ook
een nieuwe zanger. De vorige zanger was namelijk onlangs vertrokken. Vocaal staat de nieuwe zanger z'n mannetje wel vind ik, maar aan de podiumpresentatie kan nog wel gewerkt worden. Verder was het optreden
weer een feest der herkenning. Zo kwamen onder andere weer covers voorbij van Nirvana, Anti-Nowhere League en The Ramones. Vermakelijk optreden.

Daarna een band die me wel wist te verrassen, The Inner Conflicts. Ik moet zeggen, wat ik hoorde beviel me prima.
Solide spel, leuke songkeuze en hier en daar wat lekkere gitaarsolos. Onder andere waren er nummers te horen van Entombed, AC/DC, Kyuss, Pro-Pain, Verbal Abuse, Slayer en Metallica. Wat podiumpresentatie betreft vond ik The Inner Conflicts ook wat beter dan de vorige band. Dat zal met name komen door hun ervaring in bands zoals bijvoorbeeld K.K.E., Astra Khan, Brainblast en TBS vermoed ik. Het geluid was niet altijd optimaal. Vooral in het begin van het optreden niet, daar gitarist Corné (met name in de solos) slecht te horen was. Later werd dit recht gezet met dank aan Marco van Profane daarvoor. Lekker debuut optreden en hopelijk zien we dit gezelschap vaker optreden.

Wat Profane betreft, dat is band die deze avond afsloot. De death metal band presenteerde hun nieuwe cd. Men opende met "Disciples Of Hate" van die nieuwe cd. Een lekker nummer met wat versnellingen in het tempo. Van de nieuwe cd "Decease..Decay" kwamen er onder andere ook "Beyond Words", "Deformed Creation" (opgedragen aan Ruud van Ctrl-C, want die was jarig) en "Everlasting Life" voorbij. Ook oudjes zoals "Profanation", "Prophecy", "Twisted" en Napalm Child" werden niet overgeslagen. Evenals een tweetal covers (1 van Obituary en 1 van Venom). Het geluid was wel ok bij dit optreden, hoewel ik wel vind dat de bassdrum wat te hard was in verhouding tot de snare van de drummer. Vooral in het eerste nummer was dit jammer in verband met de blasts in dat nummer. Als de band afsluit met "The Emptiness Inside" van de "Broken Hope"-mcd is toch echt de koek op zoals zanger Johan dit mooi verwoordde.

Al met al een avondje metal, wat ik wel de moeite waard vond. Nu rest enkel nog het nagenieten met een potje bier erbij en de nieuw cd van Profane. Hail metal!

Review door Mark

Plaats reactie