12-11-2005: Metal Event @ Elektra, Sliedrecht

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

12-11-2005: Metal Event @ Elektra, Sliedrecht

Bericht door WanderingSoul » 11-11-2012 11:56

Hoop dat ik het verslag nog ergens heb. Is even zoeken, maar hier alvast wat foto's van die avond.

ARMINIVS

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

NOX AETERNA

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Bericht door WanderingSoul » 11-11-2012 12:13

Even in een nieuwe post verder...anders wordt het zo'n blok foto's...


NUESTROS DERECHOS

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SEPHIROTH

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

De foto's zijn overigens gemaakt door mijn vriendin Kim en mijzelf.

MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

Bericht door MetalJan » 11-11-2012 13:37

Die goeie ouwe tijd! :P

WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Bericht door WanderingSoul » 03-04-2015 20:26

Hier de review ervan:

Metal Event
12 November 2005 - Elektra Sliedrecht


Wat beloofde een metaldag te worden, werd een metalavond. Dat was erg jammer vind ik. En laat ik het geval Callenish Circle maar niet noemen, want dat vond ik echt belachelijk. Verder laat ik me daar niet over uit. Dus gaan over tot de orde van de dag (of avond, net wat je wil natuurlijk), de reviews van de optredens op Metal Event in Elektra.

Als eerste mocht de Utrechtse formatie Nuestros Derechos aan de bak. De band was behoorlijk opzwepend en speelde een degelijke set. Net als je dacht het wordt eentonig, veranderde men van tempo en melodie wat het boeiend wist te houden. Men speelde ook nog Evil Dead van Death, wat op zich wel goed gecoverd was, op het intro na. Daar hadden ze een geheel eigen draai aangegeven, wat toch wel tonen van lef is. Echter, het originele intro bevalt me beter. Een leuk optreden en het geluid viel ook niet tegen.

Nox Aeterna was de volgende die het podium betrad. Men had weer te kampen met een minder geluid (was vorige wel keer erger als dit keer overigens) en dat was jammer. Daardoor was het begin van het optreden van deze band niet zo sterk. Ook de bassist zat er bij het eerste nummer even naast, maar herstelde zich weer. Naarmate de set vorderde werd het geluid beter en was de band beter aanhoorbaar. Eindelijk kon ik eens fatsoenlijk beluisteren. Het viel allemaal niet eens tegen. Men had beste coole nummers, hoewel sommige dingen echt wel opvielen in de zin van, dat heb ik eerder gehoord, maar dat mocht niet baten. Optreden was best vermakelijk.

Arminivs uit Dordrecht was op het laatste moment aan de line-up toegevoegd. En dat had men beter niet kunnen doen. Niet omdat het optreden slecht was, dat zeker niet. Maar meer om het feit dat zanger Ben dan 3 keer die dag het podium moest betreden. 1 tip, doe dat in het vervolg niet meer. Muzikaal en podiumpresentatie heb ik niet aan te merken op deze band. Wat me wel opviel is dat de screams er altijd wel goed doorkwamen van Ben, maar de grunts dus niet altijd. Op een gegeven moment moest de microfoon ook steeds harder. Dus klopt er iets niet. Af en toe verzopen ook in de blastbeats in een geluidsmuur. Echt jammer. En dat terwijl Arminivs de eerste band was, die het publiek een beetje op gang kreeg. Ook speelde men een Angelcorpse cover, maar de zang verzoop echter weer veel. Zeer jammer. Had meer in kunnen zitten naar mijn idee.

Na een rustpauze van Ben, kon hij dus weer het podium op, maar ditmaal met Sephiroth. Dit was het eerste optreden sinds anderhalf jaar tijd en werd het wel weer eens tijd dat de band weer eens het podium betrad. Het was ook tevens het eerste optreden met Julian Schaap als gitarist en de band speelt meer death metal tegenwoordig. Het black element is zo'n beetje verleden tijd. Op zich klonken de nieuwe nummers niet verkeerd en ook Julian klonk niet verkeerd. Hij kampte echter wel met gitaarproblemen, waardoor het optreden ook even stil lag. Erg jammer. Verloren tijd weer. Ook deze band speelde een cover van Death namelijk Zombie Ritual, welke goed uitgevoerd was, maar de zang echter, was weer aan het verzuipen. Ben was op een gegeven meer aan het screamen als grunten. Logische reactie want grunts waren bijna niet meer te horen. Die moesten gewoon vanuit zijn tenen komen op een gegeven moment. Conclusie van dit optreden: ik heb ze wel eens in betere vorm gezien. Sorry jongens, maar eerlijk is eerlijk. Hopelijk zijn de problemen volgende keer wel verholpen.

Een avond waar ik het best naar mijn zit had, maar ik had echter wel meer verwacht van het muzikale gedeelte. Ik vind het ook gewoon jammer dat Callenish Circle niet speelde. Een aderlating denk ik.

Review door Mark

Plaats reactie