17-08-2014: Sinister + supports @ Baroeg, R'dam

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

17-08-2014: Sinister + supports @ Baroeg, R'dam

Bericht door MetalJan » 22-08-2014 21:50

Zondag 17 augustus
Baroeg, Rotterdam

Sinister + Izegrim + Abrupt Demise

Door een vertraging met de bus, stap ik pas om half 5 de Baroeg binnen. Daar kom ik tot de conclusie dat Abrupt Demise al aan zijn laatste nummer bezig is. Een echt oordeel kan ik dus niet vellen over deze band, maar het klinkt allemaal niet onaardig.

Daarna is onder het genot van een biertje wachten op de heren en dame van Izegrim. Ik heb de band in het verleden wel eens in actie gezien, maar toen konden ze niet echt potten breken bij mij. Oke, zangeres Marloes is werkelijk een plaatje, maar ik hou ook wel van goed gespeeld stukje muziek. De band is in ieder geval wel lekker enthousiast bezig en de 2 gitaristen wisselen steeds van hun plek. Met de podiumpresentatie zit het dus wel snor. Daar valt dus niks aan af te dingen. Helaas kan de muziek van het viertal me wederom niet echt boeien, hoe zeer men ook hun best doet. De respons van het publiek is ook nogal braafjes, op wat fanatieke fans vooraan.

Dan is het tijd voor de band waar toch de meeste mensen voor gekomen zijn, namelijk Sinister. De band start de set met het nummer Sadistic Intent en de meeste aanwezigen vragen zich gelijk af of er vanavond alleen oud werk gespeeld zal worden. Dat is niet het geval als erna Transylvania (City of the Damned) word ingezet. Maar niet getreurd, het gebodene word prima uitgevoerd. Zo kunnen we achtereen genieten The Grey Massacre, The Macabre God, The Dome of Pleasure, My Casual Enemy, Afterburner, Blood Ecstasy en The Carnage Ending. Het zwaartepunt ligt dus, net als op Stonehenge, op de wat latere platen. Zanger Aad klinkt misschien wat eentonig met zijn grunt, hij is wel goed bij stem en lekker enthousiast bezig. Ook trekt hij weer de gekste koppen, hilariteit alom! Als toegift kregen we nog The Masquerade of an Angel en Epoch Of Denial. Toch weer een oudje dus! Sinister kan terugkijken op een goed optreden en de aanwezigen hebben een prima middag/avond gehad.

WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Bericht door WanderingSoul » 23-08-2014 05:55

Wederom weinig oude nummers. Jammer.

Plaats reactie