29-11-2014: Pro-Pain + supports @ De Helling, Utrecht

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

29-11-2014: Pro-Pain + supports @ De Helling, Utrecht

Bericht door MetalJan » 02-12-2014 22:03

Zaterdag 29 november
De Helling, Utrecht

Pro-Pain
Powerstroke
Wasted Bullet

Een optreden van Pro-Pain, daar ben ik altijd wel voor in. Hoewel ik de band al een tijdje niet meer volg, staat een optreden van de Amerikanen altijd als een huis. Dat was vanavond niet anders.

Eerst mogen twee bands de boel opwarmen, te weten Wasted Bullet en Powerstroke. Van Wasted Bullet zien we niks omdat we nog onderweg zijn. De eerste band die we zien is dus het Belgische Powerstroke. Deze band start met een intro waar een band als Sabaton blij van word, dus ik bereid me maar voor op het ergste. Niets is minder waar gelukkig, want de band maakt een vorm van melodieuze hardcore en doet me wat denken aan Pantera. Het groovt allemaal lekker weg, met hier en daar een versnelling. Daarbij zijn de bandleden lekker enthousiast bezig en geven ze een prima set weg. Desondanks is de respons van het publiek maar matig en men klapt wat braafjes.

Het is duidelijk waar de meeste aanwezigen voor gekomen zijn. Na een kort intro knalt Pro-Pain erin met Deathwish van hun laatste plaat en de sfeer zit er gelijk goed in. Er ontstaat al snel een pit en er zijn zelfs stagedivers te spotten. Pro-Pain is duidelijk een band van ‘niet lullen, maar spelen’ want men speelt bijna aan één stuk door. Stand Tall, Sucks to Be You, Un-American, 3 Minutes Hate, In For the Kill en Fuck It worden de zaal werkelijk in getorpedeerd. Men weet van geen ophouden en gaat vrolijk door met oa The Shape of Things to Come, Johnny Black, Make War Not Love, Straight to the Dome en Foul Taste of Freedom. Zanger/ bassist Gary Meskil is natuurlijk niet één van de jongste meer, maar hij is nog in goede vorm. De rest van de band trouwens ook. Het is het eerste optreden van de toer, maar daar is niks van te merken. Men is goed op elkaar ingespeeld. Na een uur is het gedaan met het geweld en kunnen we terug kijken op een erg geslaagd optreden van de New Yorkers. Eén van de beste optredens die ik zag van de band. Daarbij was het geluid van vanavond ook erg goed! Top!

WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Bericht door WanderingSoul » 03-12-2014 11:55

Vet verslag Jan.

MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

Bericht door MetalJan » 03-12-2014 19:29

Dankje :D

Plaats reactie