05-12-2014: MetalNight @ Popcentrale, Dordrecht

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

05-12-2014: MetalNight @ Popcentrale, Dordrecht

Bericht door MetalJan » 07-12-2014 21:46

Vrijdag 5 december
Popcentrale, Dordrecht

Wederom een avondje metal in Dordrecht! Ze volgen elkaar snel op zo. Nu staan er drie bands in het kleine, maar gezellige café/zaal van de Popcentrale.

Allereerst mag Deathwalker ons vermaken met zijn klanken. Als eerst de drummer een soort van intro speelt, stappen om de beurt de gitaristen het podium en als laatst komt de zanger aanlopen. De band zit in de hoek van old school deathmetal met ook wat moderne invloeden. Er word prima gemusiceerd, maar echt vernieuwend is het allemaal niet. Maar het beukt wel lekker weg. Ook word Burn In Hell van Twisted Sister prima uitgevoerd. Prima optreden.

De tweede band van de avond, Concedo Nulli, heb ik al eens gezien op een festival in Schiedam. Ik kan mij herinneren dat de band toen niet echt een goede indruk op me heeft achter gelaten, maar dat is vanavond wel anders. De nieuwe zanger is zeer divers is; hij grunt, schreeuwt en heeft ook een lekker pig squeal tot zijn beschikking. Daarbij valt mij ook de drummer op. Als een soort George Kolias (Nile) maakt hij de show met zijn drumstijl. Muzikaal doet de band zijn eigen ding. Dan weer snelle, technische death, dan weer grind en dan weer slam. Kortom, een veelzijdige band, wat ik wel waardeer.

Sudden Annihilation mag deze avond afsluiten. De melodieuze death / thrash metal word wederom prima uitgevoerd. Niks meer, niks minder. Het schijnt dat de heren helemaal in de VS een plaat hebben opgenomen. Waarom helemaal in de VS vraag je je af. Anyway, de heren komen weer wat volwassener voor de dag dan dat ik de laatste keer zag. Ze beheersen steeds beter hun instrumenten en dat is goed om te zien. Kortom, gewoon een degelijk optreden van de heren.

Plaats reactie