03-01-2015: Sjohnny en zijn kwakkies + 1 @ Trapje Af

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

03-01-2015: Sjohnny en zijn kwakkies + 1 @ Trapje Af

Bericht door MetalJan » 25-01-2015 16:40

Zaterdag 3 januari
Café De Trap Af, Papendrecht

Sjohnny en zijn kwakkies + Deathwalker

Begin dit jaar bezocht ik het kleine, maar gezellige Café De Trap Af voor een avondje bandjes kijken. Suicide Attack had op laatste moment afgezegd, maar de nieuwe band van John Clayton (The Dirty Bastards, BSE, TBS) was bereid gevonden om de lege plaats in te nemen.

Allereerst de beurt aan Deathwalker om de avond te openen. Ik zag de band vorig jaar nog in Dordrecht spelen en toen speelde men niet onaardig. Al vroeg in het begin kampt de gitarist problemen met zijn gitaar. Terwijl de band doorspeelt, probeert hij haastig het probleem te verhelpen. Een nieuwe gitaar brengt uitkomst. De band speelt verder een solide set. Met covers van Twisted Sister en Candlemass besluit men het optreden.

En dan is het moment daar: Sjohnny en zijn kwakkies mag de boel verbouwen. Naast John, herken ik de zanger van CTRL-C. De overige bandleden doen bij mij niet echt een belletje rinkelen. Muzikaal speelt de band een mix van punk en hardrock en klinkt het allemaal wat strakker dan de koe punk van BSE. Ook de humor is gebleven. Werd er bij BSE nog met stro en pluche koeien gegooid, nu moet een opblaaspop het ontgelden. Ook rollen wc-papier vliegen ons om de oren. Nummers als Sjonnie is seropositief en de ultieme kraker Neuk de Hond zijn niet nieuw, maar worden prima ontvangen door het uitzinnige publiek. Ook een nummer over bier gaat er goed in. Kortom, de band weet wel hoe je een feestje moet bouwen! Voor al uw bruiloften en partijen!

Plaats reactie