15-02-2015: Cryptopsy + supports @ Baroeg

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

15-02-2015: Cryptopsy + supports @ Baroeg

Bericht door MetalJan » 17-02-2015 21:20

Zondag 15 februari
Baroeg, R'dam

Cryptopsy, Bodyfarm, Bleeding Gods en Bloodgod.

Het heeft even geduurd, maar afgelopen zondag ben ik dan toch naar mijn eerste metal concert van het jaar geweest. Op het programma stonden Cryptopsy, Bodyfarm, Bleeding Gods en Bloodgod.

Helaas was ik net te laat binnen om Bloodgod te aanschouwen. Bij de entree waren ze nog bezig, maar nadat ik zaal betrad, speelde ze net hun laatste tonen. Volgende keer beter zullen we maar zeggen.

Bleeding Gods dan maar. In de band vinden we onder andere leden terug van de bands Houwitser en Supreme Pain. Geen beginnend bandje dus en dat is goed te merken. Het enthousiasme straalt van het podium af en de bandleden beheersen hun instrumenten prima. De band heeft deze gelegenheid aangegrepen om hun nieuwe cd Shepherd of Souls te promoten. Zanger Mark heeft een lekkere brul en muzikaal maakt men lekkere old school death metal. Niks nieuws onder de zon dus, maar het beukt lekker weg. Goed optreden van deze heren én dame!

Door privé omstandigheden kan vandaag Severe Torture helaas niet optreden. Op het laatste moment word Bodyfarm opgetrommeld. Nu is het moeilijk om deze bands te gaan vergelijken, maar ik krijg toch de indruk dat het publiek liever Severe Torture had zien optreden. De respons is wat matig en daar ergert ook zanger Thomas zich aan. Zo mag er van hem ook wel wat meer beweging in de zaal komen. De band speelt gelukkig wel lekker strak en het geluid is ook top.

Rond half 8 is het tijd voor de headliner van de avond, namelijk Cryptopsy. De band opent gelijk furieus met Crown Of Thorns van het album None So Vile. Het is duidelijk te merken dat de heren er zin in hebben. Ze gaan er vol voor en de instrument beheersing is om te smullen. Drummer Flo Mounier timmert alles vakkundig dicht en zanger Matt McGachy is niet echt een onbekende meer in de band. Zijn zang is misschien ietwat eentonig, het is zeker wel bruut. Nummers als Mutant Christ, Two-Pound Torch, White Worms en Benedictine Convulsions worden zeer vakkundig gespeeld. Als toegift kregen we nog Defenestration, Slit Your Guts en Phobophile over ons uitgestort. Een heftig einde van een goede show!

WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

Bericht door WanderingSoul » 18-02-2015 16:33

Cryptopsy speelde veel oudjes zo te zien. Vet!

MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

Bericht door MetalJan » 18-02-2015 19:16

Ja, al heb ik wel gespiekt bij setlist fm :P

Plaats reactie