22-02-2015: Fermented Masturbation + supports @ DB's,Utrecht

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

22-02-2015: Fermented Masturbation + supports @ DB's,Utrecht

Bericht door MetalJan » 23-02-2015 21:19

Zondag 22 februari 2015
DB's, Utrecht

Fermented Masturbation + Korpse + Chikatilo + Dehumanization + Contorted Mind

Nadat Houten Deathfest helaas vorig jaar niet doorging, had ik wel weer zin in een slamfeestje. Gitarist Floor van de band Korpse besloot om zijn verjaardagsfeestje wat op te leuken met wat slam/deathmetal bands. Een verslag kunt u hieronder lezen.

Na bijna 2 uur reizen, kwam ik aan bij zaal DB’s in Utrecht-west. Nadat ik m’n jas opgehangen had en een biertje had besteld, was het even wachten op de eerste band. Dit gebruikte ik door even bij de merch te kijken en om wat te socializen met wat volk die ik van facebook ken.

Contorted Mind was de band die het spits mocht afbijten en deed dit niet onaardig. Het geluid was in het begin niet al te best, maar werd gelukkig later beter. Brute death (snel drumwerk) werd afgewisseld met lekkere slamstukken. Muzikaal deed deze band me ook een beetje aan de Nederlandse band Brutus denken, vooral de snelle stukken. De zanger had een lekkere dikke putgrunt, dus ook vocaal zat het ook wel goed. Het was wel wat vreemd om een gitaarsolo te horen in de set, maar de heren kwamen er mee weg. Al met al een prima opener.

Daarna was het tijd voor het Zeeuwse Dehumanization. Deze band is begonnen in 2009 en vorig jaar kwam hun eerste plaat genaamd Meat Exposition uit. Het valt me op dat de jonge band al zeer kundig hun instrumenten bespelen. Nee, dit is niet hun eerste optreden. De zanger is de blikvanger van de band en maakt hier en daar een grapje. Muzikaal is dit toch gewoon heerlijke slam death. De bandleden zijn goed op elkaar ingespeeld en het publiek geniet ervan. Hier en daar worden al de eerste slampits gebouwd. Fijne band!

Het is akelig stil bij de derde band van de avond; Chikatilo. De meeste aanwezigen gaan toch voor een versnapering elders. De Belgische band doet het voor de verandering eens met 2 zangers. Muzikaal klinkt het weer als slam, maar de ene zang is wat meer hardcore gericht en dus ook verstaanbaar. Wel een beetje de vreemde eend in de bijt zegmaar. Desondanks zet men hun beste beentje voor en het publiek wat langzaam weer hun positie inneemt in de zaal, gaat toch overslag en bouwt weer eens een pitje.

Dat de meeste mensen toch voor Korpse zijn gekomen, blijkt wel uit het feit dat het goed vol staat bij aanvang. De band bestaat nog maar kort, maar de bandleden hebben wel hun sporen verdiend bij andere bands. Zo kennen we bassist Mart van grindcore band Dr. Doom, drummer Marten (met indrukwekkend kapsel) van oa Cliteater en Dictated en zanger Sven van Visionary 666 en Erebus. Bij gitarist Floor (de jarige job dus) gaat geen belletje rinkelen, maar hij zit sinds kort bij de band en komt straks ook weer in actie met Fermented Masturbation. Korpse maakt moddervette slam en gebruikt daarbij ook van die zogenaamde floorfills, om het drumwerk nog vetter te laten klinken. Ik had zanger Sven nog nooit zo diep horen grunten, maar dit gaat hem prima af. Het publiek lust er ook wel pap van en loopt weer zijn slamrondjes voor het podium. Klein nadeel is dat de slam wat teveel op elkaar gaat lijken naarmate de set vordert, maar het zij ze vergeven.

En dan is het alweer tijd voor de laatste band van de avond, namelijk Fermented Masturbation. De band herbergt leden van Kraanium, Devangelic en zoals eerder gezegd mag Floor weer de bühne bestijgen. Ook deze band brengt mokerharde slam en is misschien net wat afwisselender dan voorgaande band. Zo horen we blastbeats en guttural zang. In de vorm van Entrails Full of Vermin komt er een cover van de Russische slamband Abominable Putridity voorbij. Het publiek wat nu wat minder in aantal is dan bij Korpse, geniet toch ook wel weer. Een prima afsluiter van dit goed verlopen (verjaardags)feestje!

Plaats reactie