6-5-2007: Vader + Onheil @ Bibelot, Dordrecht

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

6-5-2007: Vader + Onheil @ Bibelot, Dordrecht

Bericht door WanderingSoul » 26-08-2012 19:24

Vader in Bibelot? Ja, daar moest ik bij zijn! Wel op een zondag, maar gelukkig begint men 's middags al. Nadat ik mijn kaartje bij de kassa heb ingeleverd (vandaag geen gedoe met fouilleren gelukkig), mijn jas heb afgegeven en muntjes heb gehaald, is het tijd voor het eerste biertje die dag. Als ik gedag heb gezegd tegen de vele bekenden (een nieuw record!)
is het tijd voor de eerste band, namelijk Onheil. Ik ben zeer benieuwd, want de laatste keer dat ik ze zag is alweer 2 jaar geleden (eveneens in Bibelot). Het eerste wat opvalt, is dat men 3 gitaristen in de gelederen heeft. Voorheen deed men het
altijd met 1 man minder. Na een gezellig intro (met onder andere een krijsende vrouw), barst men los met hun snelle
black metal. Het geluid is behoorlijk hard, maar goed te volgen. Kenmerkend is nog steeds de rauwe zang van voorman
Amok. Ook de rest van de muzikanten staan hun mannetje. Men speelt onder andere "My Evil Side" en "The Threat".
Vooraan word lekker geheadbangd. Helaas valt na een kwartier het geluid van één van de gitaren weg, die een paar
seconden later weer terugkomt. Dit gebeurt meerdere keren tijdens het optreden. Het is het enige smetje, op het verder
goed verlopen concert.

Daarna is het de beurt aan de hoofd-act van de dag. Na het intro ‘Between Day And Night’ van hun laatste plaat
"Impressions In Blood", knalt Vader uit de startblokken met het nummer "Shadowfear". De sfeer zit er al meteen
goed in en er onstaat al snel een pit. Het geluid is erg hard, maar wederom goed te volgen. Helaas heeft Vader ook
last van het steeds wegvallen van het geluid van één van de gitaren. Verderop in de set heeft men hier geen last meer van gelukkig. Ik ken helaas niet alles van de Poolse death metal band, maar ik herken wel de volgende nummers:
"Warlords", "Halleluyah (God Is Dead)", "Carnal", "Predator" en "Epitaph". Na de reguliere set, komt men nog terug
voor een toegift. Men kiest voor "Raining Blood" van Slayer. Een mooier einde van deze prima show kan ik niet
bedenken.

Review door Jan

Plaats reactie