13-03-2015: Vader + supports @ Baroeg

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
MetalJan
Crew Moderator
Berichten: 5839
Lid geworden op: 27-08-2012 18:55

13-03-2015: Vader + supports @ Baroeg

Bericht door MetalJan » 19-03-2015 22:10

Vrijdag 13 maart
Baroeg, Rotterdam

Vader + Hate + Shredhead

Zo, vrijdag de 13e, en tijd voor een avondje deathmetal in de Baroeg die goed vol zat. Dit keer mochten Shredhead, Hate en Vader ons vermaken.

Bij binnenkomst bleek Shredhead al aan zijn set begonnen. Ik was wel benieuwd naar deze Israëlische band die een opgefokte mix van thrash en death speelt. Niet echt origineel, maar het gebodene word lekker enthousiast gebracht door het viertal. Vooral de zanger doet zijn uiterste best om het publiek te vermaken. Lekkere opener zullen we maar zeggen.

Van het Poolse Hate heb ik 1 plaat in huis (Morphosis) en die doet me eigenlijk niet zoveel. Hate word namelijk vergeleken met Behemoth en op die plaat is het niet anders. Onlangs verscheen hun nieuwe cd (Crusade:Zero) en naar men zegt heeft die plaat een wat meer eigen gezicht. Ik was dus wel benieuwd hoe dat live klonk. Het is behoorlijk druk bij aanvang en is even behelpen met de plaats waar ik sta. Voor me staan namelijk een zuil en een boom van een kerel, dus ik kan de zanger en drummer niet echt goed zien. Maargoed, ik hoor genoeg dus daar moet ik het mee doen. Naarmate de set vordert krijg ik gelukkig wat beter zicht op het podium. De band speelt een prima mix van oud en nieuw werk. En ja, de nieuwe nummers klinken prima zo op het eerste gehoor. Ook heeft de band een aantal mid-tempo nummers toegepast die zeker niet verkeerd klinken. Wel zo lekker voor de afwisseling. Het publiek komt niet echt los, maar klapt wel braaf voor de mannen. Al met al een prima optreden van de Polen.

Het is duidelijk waar de meeste mensen vanavond voor gekomen zijn. Vader is terug! Of moet ik Peter en begeleidingsband zeggen? Zanger Peter is namelijk het enige oerlid in de band. Maargoed, de band brengt nog steeds kwaliteit uit. Al moet ik wel zeggen dat hun nieuwste plaat (Tibi et Igni) mij niet echt kon bekoren en helaas voor mij ligt het zwaartepunt vanavond bij die plaat. Ook wel logisch natuurlijk. Gelukkig kiest de band er ook voor om wat klassiekers ten gehore te brengen, bijvoorbeeld in de vorm van Carnal en Silent Empire. Ook wat later werk, zoals Come and See My Sacrifice van de Welcome to the Morbid Reich word gebracht. De band speelt degelijk en strak. De drummer ziet er wat iel uit, maar kan prima uit de voeten met de snelle, technische nummers. Het publiek geniet ervan en er is al een tijdje een moshpit bezig. Zanger Peter heeft het duidelijk naar zijn zin en zijn ‘goedverdoeme’ klinkt eigenlijk best grappig. Kortom, Vader geeft wederom een goede show weg!

Plaats reactie