12-6-2004: Metalday @ Elektra, Sliedrecht

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

12-6-2004: Metalday @ Elektra, Sliedrecht

Bericht door WanderingSoul » 02-04-2015 22:38

Metalday
12 Juni 2004 - Elektra Sliedrecht


Omdat Decompose niet kon spelen, was de jonge black metalband Tempus Fugit als vervanging geregeld. Zij waren dus de eerste die het podium betraden. De band speelden een degelijke pot black metal en lieten zien dat ze nog steeds aan het groeien zijn kwa muzikanten. Het optreden kende wel wat mankementen, zoals het te zacht staande gitaargeluid van gitarist Martin en een te zacht staande bassdrums op de monitor aan het begin van het optreden. Tevens moeten ze nog wat aan hun presentatie werken, maar dat is slechts een kwestie van podiumervaring. Kan verholpen worden door veel live te spelen.

De 3 heren van Umbra Animea waren de volgende die moesten spelen. Band speelt een potje electronische death metal. Het klonk op zich niet verkeerd, maar was eigenlijk niet een van de bands waarvoor ik kwam. Het geluid was dit maal wel goed en de podiumpresentatie was een stuk enthousiaster als de eerste band. Leuk om een keer gezien te hebben, met name omdat de muziek zo apart is.

Panchrysia was de volgende band. De black metal die deze band uit België produceert klinkt zeker niet slecht. Panchrysia was tevens ook de eerste band die het publiek in beweging kreeg. De sfeer zat er tijdens dit optreden goed in en het geluid was ook goed. De cover "Mother North" van Satyricon was ook goed gespeeld (zonder keyboards). Lekker optreden.

Het optreden van de death metalband Xenomorph viel me eigenlijk tegen. Met name door het geluid. Alles stond te hard (er was constant gepiep) en de drums waren te erg getriggerd? Ben van ellende maar naar buiten gelopen. Heb dus niet veel meer van het optreden gezien.

Toen was het de beurt aan het Sliedrechtse Sephiroth. Het verbaast me nog steeds waarom deze band zo hoog op de bill staat (is niet de eerste keer). Op zich niks mis met de band of het optreden (alleen de zang stond te zacht), maar met 5 nummers was het toch wel een beetje kort optreden. Had logischer geweest als ze wat eerder op de dag gespeeld hadden. Verder niks op aan te merken. Degelijke show.

Oceans Of Sadness speelde een goede set, met nummers van het eerste en tweede album. Geluid was goed en de Belgische band scheen er zin in te hebben. Het enthousiasme straalde er vanaf en het publiek leek het ook naar hun zin te hebben. Zanger was goed bij stem en de trucjes van de
drummer met zijn drumstokjes was ook leuk om te zien. Leuk optreden.

De orkaanaanval qua muziek betreft, kwam zeker van The Monolith Deathcult. Muziek doet me nog het meest aan Nile denken en dat mogen ze als compliment zien. De een na de andere blastbeat song vloog je om de oren en alles werd strak uitgevoerd. Net als Nile maat TMDC gebruik van
meerdere grunters en de wisselwerking had wel zo zijn impact. Bruut optreden!

Als hoofdact had men Cirith Gorgor geregeld. Zeker geen slechte keus, want ook dit keer sloeg de muziek in als een spreekwoordelijke bom.
Strak, hard en snel werd de muziek de zaal ingeslingerd. En aangezien er ook nogal wat black metalfans aanwezig waren stond de zaal in de kortste tijd op z'n kop en ontaarde in waar bangfestijn. Nieuw en oud materiaal werden goed afgewisseld en elke cd kwam ook aan bod. Was ook dit keer niks mis met het geluid en was een toevoeging aan het luister plezier. Bands als Cirith Gorgor wil ik vaker zien in Elektra. Goed optreden!

Review by Mark

Plaats reactie