17-2-2006: X-Tinxion + support @ Popcentrale, Dordrecht

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

17-2-2006: X-Tinxion + support @ Popcentrale, Dordrecht

Bericht door WanderingSoul » 02-04-2015 22:59

X-Tinxion + Indulgence
17 Februari 2006 - Popcentrale Dordrecht

Aan de formatie Indulgence om deze avond te openen. Een soort van metalcore meets Pantera of zoiets. Om maar een omschrijving aan de muziek te geven. In ieder geval, de band kon me niet echt overtuigen van hun kunnen. Het overige publiek ook niet echt leek het wel. Want het publiek was niet erg actief. Bij deze formatie had ik echt zo'n net niet gevoel de hele tijd. De nummers leken best op elkaar en dan met name in het begin van de set. Naarmate de set vorderde kwamen de betere nummers had ik het idee. Hoewel die nummers wel veel minder roste. Het geluid was best goed, maar de gitaren en zang hadden wel wat harder gemogen. Misschien als die harder stonden, dat het dan beter uit de verf had gekomen.

Daarna was het de beurt aan de formatie X-Tinxion. De band speelde een thuiswedstrijd en dat is natuurlijk in hun voordeel. Veel mensen kennen dan muziek en in het begin van het optreden waren de reacties al beter dan bij de eerste band. De band speelde strak en krakers als Unpleased To Meet You, Hands Up High, Killing God en The Ballad Of Pissing Me Off kwamen weer voorbij. Ook de gitaarsolos van Conrad waren weer een lust voor het oor en de band roste er weer lekker op los. Ook werd er nog een cover van Testament gespeeld in de vorm van Reign Of Terror. Hierbij "zong" iemand uit het publiek ook nog even mee. Wat me wel opviel was, dat naarmate de set vorderde de zaal wat leger werd en dat vond ik toch jammer. Wat hetgeen niet aan de kwaliteit van de band lag, maar aan het publiek. Desondanks werd er nog een toegift gespeeld. De band speelde ook zonder bassist, want die was ziek. Desondanks vond ik het leuke avond. Van mij mag X-Tinxion vaker spelen (maar dan met meer en enthousiaster publiek).

Review door Mark

Plaats reactie