19-3-2005: Officium Triste + supports @ Elektra, Sliedrecht

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

19-3-2005: Officium Triste + supports @ Elektra, Sliedrecht

Bericht door WanderingSoul » 03-04-2015 18:56

Officium Triste + Whispering Gallery + In Age And Sadness
19 Maart 2005 - Elektra, Sliedrecht


Het beloofde en sfeervol en een leuk doom metal avondje te worden in Elektra. En dat werd het ook.

In Age And Sadness was de eerste band die het podium betrad. En ik moet zeggen, deze band klonk zeker niet slecht. Ze wisten me live meer te overtuigen dan hun demo me dat deed. Het enthousiasme straalde er van af en de bandleden hadden er duidelijk zin in. Enkel de gitarist/toetsenist leefde zich iets minder uit. Dit vanwege de dubbele taak denk ik. Misschien is het toch handiger om een toetsenist te zoeken? Hoewel de Opeth invloeden duidelijk aanwezig waren in de muziek, heb ik me dit keer best vermaakt. Een prima optreden. Een band die ik wel vaker wil zien live.

Whispering Gallery opende met een intro en barste daarna los. De band speelde behoorlijk strak. Ouder en nieuwer materiaal werden afgewisseld, zodat er een goede setlist ontstond. Grunts en cleane zang werden afgewisseld en dit zorgde voor een goede wisselwerking. Hoewel ik vind dat dit geen pure doom is, had het publiek er ook beduidend zin in en was het een gezellige boel. Alleen jammer dat er gekloot met het geluid was tijdens dit optreden.

Als laatste speelde Officium Triste. Officum Triste kwam, zag en overwon. De band was zeer relaxed op het podium en speelde rete strak. Van het nieuwe album "Reason", speelde men 3 nummers: "In Pouring Rain", "This Inner Twist" en "The Sun Doesn't Shine Anymore". Jammer dat ze "The Silent Witness" niet speelde, maar goed je kan niet alles hebben. Er werd ook nog ouder materiaal ten gehore gebracht, waaronder "Roses On My Grave", wat goed bij het aanwezige publiek beviel. Als verrassing mocht oudgediende bassist Maarten nog nummertje meebassen, wat hij naar behoren deed. Het optreden werd afgesloten met "This Is Goodbye". Al met al een leuke en vooral gezellige avond.

Review door Mark

Plaats reactie