2-10-2004: Torture Killer + supports @ Elektra, Sliedrecht

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

2-10-2004: Torture Killer + supports @ Elektra, Sliedrecht

Bericht door WanderingSoul » 03-04-2015 19:01

Torture Killer + Poppy Seed Grinder + Cropment + Brainblast
2 Oktober 2004 - Elektra Sliedrecht


Als eerste wil ik zeggen dat de verbouwde zaal van Elektra mooi is geworden. Is wat ruimer, geverfd en nieuw vloertje? Podium is ook lekker groot nu en wc's zijn ook een verbetering. Alleen mis ik nu wel een garderobe?

Aan het Sliedrechtse Brainblast de eer om deze zaal te ontmaagden. De band zelfde speelde een degelijke set en alle oude "hits" kwam weer eens voorbij, zoals: Cuntgrinder, Slavegirl, Brainblast en Total Dismemberment bijvoorbeeld. De band speelde met de 2 nieuwe bandleden en speelden niet onaardig die dag. Met name door de nieuwe bandleden klonk de band ook wat vetter als anders. Het geluid was zeker ook niet verkeerd, alleen was de snaredrum nauwelijks te horen. Ook grappig om te zien waren de maskertjes van 3 van de 5 bandleden. Hilarisch!

Vervolgens was het de beurt aan Poppy Seed Grinder uit Tjechië. De band speelt een mix van grindcore, death metal en hardcore en deed me qua muziek nog het meest denken aan Dying Fetus. Alleen de zang is een beetje zieker. De afwisseling tussen blastbeats, groovy stukken en gitaarbreaks beviel me uitstekend. En was aan de bandleden ook te zien dat ze er zin in hadden. Men ging behoorlijk tekeer. Op het geluid was niks aan te merken. Alles was duidelijk hoorbaar en men speelde lekker strak. De setlist was ook zeer ok. Afwisselend oud en nieuw materiaal werd er gespeeld. Zo kwamen bijvoorbeeld Elination of Evil en Bloody Psychotic Disease van de laatste cd Oppressed Reality voorbij. Lekker optreden.

Daarna betrad Cropment uit Zwitserland het podium. Men zette behoorlijk potje grindcore neer. Helaas vond ik hun wat minder afwisselend en kon me daardoor ook wat minder boeien. Daarom kon ik de nummers ook moeilijk van elkaar onderscheiden en eerlijk gezegd heb ik geen idee welke nummers ze nou gespeeld hebben, Misschien het toepassen van catchiëre riffs zou dit probleem misschien kunnen verhelpen. Op het spel van de band zelf was niks aan te merken. Speelde gewoon strak en duidelijk. En wederom was het geluid goed.

De eer aan het Finse Torture Killer om dit dagje af te sluiten. Deze band speelt old school Death Metal en kwam als een verademing na al dat grindgeweld. Lekkere riffs met midtempo stukken en af en toe een versnelling. Heerlijk. Ook de nieuwe zanger leverde een prima prestatie af.
Goed optreden van deze Finnen.

Al met al was dit een lekkere avondje en zeker voor herhaling vatbaar. Nog de complimenten aan de mannen van het geluid. Was een stuk beter als de vorige keren. Niet overdreven hard, maar toch duidelijk en vet.

Review door Mark

Plaats reactie