26-3-2005: Metal Massacre @ Elektra, Sliedrecht

Live verslagen van concerten.
Plaats reactie
WanderingSoul
Admin Crew
Berichten: 6010
Lid geworden op: 26-08-2012 14:44

26-3-2005: Metal Massacre @ Elektra, Sliedrecht

Bericht door WanderingSoul » 03-04-2015 19:07

Metal Massacre
26 Maart 2005 - Elektra Sliedrecht


Ook bij de derde Metal Massacre van dit jaar was ik weer aanwezig. Ik was wel nieuwsgierig wat de bands er vanaf brachten.

Aan het onverwachts toegevoegde hardcore/grindcore gezelschap Detox om de avond te openen. en dit deden ze goed. Geluid was goed, band speelde strak en de zanger was behoorlijk bewegelijk. Ondanks dat de band maar uit drie man bestaat (drummer, zanger en gitarist) kwam het geluid vet over. Helaas was naar mijn idee het publiek wat te lauw (de rest zat in Dordt denk ik). Dat was op zich jammer, want deze band verdient het. Eigenlijk de band die van mij had mogen winnen.

Daarna betrad Priapis het podium. De band kwam, zag en verloor naar mijn mening. Ten eerste stond het geluid totaal K-U-T. Ten tweede wist deze band me totaal niet te overtuigen. Podium presentatie was ok, maar meer kan ik er niet van maken. En dat komt ook mede door het geluid van die avond. Het laatste nummer was nog aan te horen, maar daar houdt het mee op.

De vrolijke black metal pandabeertjes van Nachtwraak waren de volgende die het mochten proberen. Het optreden was wel goed, maar ook hier had het geluid een groot aandeel in het verzieken van het optreden. Echt jammer. Men speelde de nummers van demo "Realm Of Suffering" en als laatste nog een nieuw nummer getiteld "Want Wodan Heeft Gesproken". Wat me opviel dat dat nummer wat trager was en toch een andere kant opgaat van wat we gewend zijn van Nachtwraak (voorheen Tempus Fugit). Verrassend.

Bij de laatste band Nox Aeterna wist ik ook niet meer wat ik hoorde. Ook hier stond het geluid weer totaal verkeerd. Ik weet niet wat er aan de hand was, maar het ging niet bepaald goed. 1 gitaar stond te hard, de ander te zacht, toetsen waren niet te horen en de bas was ene ruis. Behoorlijk irritant moet dit voor de band geweest zijn. Daarna ging de gitaar die te zacht stond weer harder en waren de toetsen enkel te horen als de gitaren niet speelde. Jammer, jammer, jammer. Op de momenten dat ik eindelijk de band eens iets beter kreeg te horen, klonk de muziek best goed. En dat zal het moment wel geweest zijn dat de jury eindelijk een oordeel over de band heeft kunnen vellen. Want het geluid was echt dramatisch naar mening. Volgende keer beter.

En toen was het wachten op de uitslag en die was als volgt: 4e werd Priapis, 3e Nachtwraak, 2e Detox en de winnaar is Nox Aeterna. Nox Aeterna is dus aan de line-up van Metalday op 11 juni toegevoegd.

Review door Mark

Plaats reactie